W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Konferencja „Perspektywy polskiego przemysłu stoczniowego”

24.01.2022

24 stycznia 2022 r. wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk uczestniczył w konferencji pt. „Perspektywy polskiego przemysłu stoczniowego”. Wydarzenie odbyło się w Szczecinie.

Konferencja „Perspektywy polskiego przemysłu stoczniowego”

Konferencja, poświęcona przede wszystkim kwestiom rozwoju portów oraz budowy promów dla polskich armatorów, została podzielona na trzy panele: „Rozwój gospodarki morskiej w oparciu o rynek promowy i rozwój portów”, „Nowoczesne promy ro-pax dla polskich armatorów” oraz „Remonty statków jako mocna strona polskiej branży stoczniowej  – perspektywa Pomorza Zachodniego”.

– Mamy efekt synergii - polscy armatorzy razem budują promy w polskich stoczniach. Sposobem na wzrost konkurencyjności polskiego przemysłu stoczniowego są inwestycje – powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

 

W ramach pierwszego z paneli omówiono m.in. kwestie związane z rynkiem przewozów promowych w odniesieniu do trendów rozwojowych czy potrzebę wprowadzenia na trasy nowych promów, a co za tym idzie perspektywę portu morskiego obsługującego takie połączenia. Poruszono także wątek rozwoju gospodarki morskiej jako czynnika wpływającego na rozwój polskiego przemysłu.


Podczas drugiego panelu poruszona została kwestia budowy nowych promów typu ro-pax w polskich stoczniach oraz fakt zawarcia kontraktu przez Gdańską Stocznię Remontową im. Józefa Piłsudskiego SA i Polskie Promy sp. z o.o. Ponadto nakreślone zostały kwestie techniczne dotyczące budowy jednostek typu ro-pax.


Podczas ostatniej, trzeciej części konferencji uczestnicy omówili specyfikę, stan obecny oraz perspektywy na przyszłość i rozwój branży remontów statków ze szczególnym uwzględnieniem stoczni Pomorza Zachodniego. Zwrócono uwagę na konieczność posiadania nowoczesnej infrastruktury pozwalającej na stworzenie atrakcyjnej oferty remontowej. W kontekście tym została przywołana budowa nowego doku pływającego dla MSR Gryfia SA. 

{"register":{"columns":[]}}