Minister Andrzej Adamczyk o inwestycjach w województwie zachodniopomorskim

Droga S6 węzeł Osina

Odcinek drogi ekspresowej S6 od Goleniowa do Nowogardu o długości blisko 20 km został oddany do ruchu. Powstaje także droga ekspresowa S3 Brzozowo - Miękowo oraz Miękowo - Rzęśnica o łącznej długości ponad 40 km. Wyremontowany zostanie przystanek w Górzycy Reskiej, z którego po raz pierwszy od 11 lat pasażerowie z nowego peronu sprawnie dojadą koleją m.in. do Kołobrzegu i Goleniowa. O inwestycjach tych mówił 8 maja 2019 r. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, który przebywał z wizytą w województwie zachodniopomorskim.

S6 od Goleniowa do Nowogardu oddana do ruchu

Droga ekspresowa S6 od Goleniowa do Nowogardu o długości blisko 20 km została oddana do ruchu. Jest to pierwszy z 6 odcinków trasy S6 pomiędzy Goleniowem a Koszalinem udostępniony kierowcom, pozostałymi pojadą jeszcze w tym roku.

- Dzięki wytężonej pracy dziesiątek polskich inżynierów i firm budowlanych droga ekspresowa S6 Goleniów-Nowogard jest oddawana do użytku w terminie. W tym roku przekażemy kierowcom wszystkie odcinki tej trasy między Szczecinem a Koszalinem – podkreślił minister A. Adamczyk.

 

Umowa na realizację tej inwestycji o łącznej wartości około 424 mln zł w formule „projektuj i buduj” została zawarta w październiku 2015 roku. Nowo oddany odcinek łączy drogę S3 z wybudowaną w latach 2010-2012 obwodnicą Nowogardu.

W ramach inwestycji powstały 2 nowe węzły drogowe: Goleniów Lotnisko i Osina, rozbudowany został węzeł Goleniów Północ. Łącznie wybudowano 18 obiektów mostowych, w tym duże górne przejście dla zwierząt. Zachowano ciąg dawnej DK6, dokonując niezbędnych przebudów na przecięciu z S6. Stara „szóstka” stała się drogą wojewódzką i będzie służyć ruchowi o charakterze lokalnym.

W budowie są pozostałe odcinki drogi S6 w kierunku Koszalina - łącznie około 100 km od Nowogardu do Koszalina i część obwodnicy Koszalina oraz Sianowa o długości 12 km. Odcinki te będą gotowe jeszcze w tym roku. Cała budowana trasa skróci przejazd ze Szczecina do Koszalina o niemal godzinę.

Inwestycja jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Infrastruktura i środowisko.  

Ruszyła budowa S3 na północ od Szczecina

Rozpoczęła się realizacja ważnej części drogi S3, łączącej północ z południem Europy, podnoszącej konkurencyjność polskich portów morskich.  W sumie do 2021 roku do użytku oddanych zostanie ponad 40 km nowoczesnej i bezpiecznej drogi ekspresowej.

- Budujemy spójny system komunikacyjny naszego kraju. Droga ekspresowa S3 połączy porty w Świnoujściu i Szczecinie z południową granicą Polski. Odcinek Brzozowo-Miękowo, na którym się znajdujemy, to przedostatni fragment tej trasy. Ostatni - Troszyn-Świnoujście - jest na etapie opracowania dokumentacji. Droga ekspresowa S3 będzie przejezdna w całym przebiegu w 2024 r. – podkreślił minister Andrzej Adamczyk.

W ramach inwestycji przebudowany zostanie wybudowany w latach 70 ubiegłego wieku dwujezdniowy odcinek Rzęśnica – Miękowo (19 km). Powstanie także odcinek Brzozowo - Miękowo (22,4 km). W ramach tych zadań powstaną nowe węzły drogowe, a węzeł Rzęśnica, na którym dotychczas często tworzyły się zatory, zostanie przebudowany.

W ramach realizacji S3 Szczecin – Świnoujście rozbudowywany jest węzeł Kijewo (1,8 km) oraz budowany odcinek Kijewo – Rzęśnica (3,5 km). Ich oddanie do ruchu jest planowane w 2020 r.

 

 

Przetarg na realizację ostatniego odcinka S3 Świnoujście – Troszyn zostanie ogłoszony na przełomie 2019/2020 roku, obecnie trwają tam badania geologiczne. W przyszłym roku zakończy się przebudowa 2 odcinków, które leżą na wspólnym przebiegu autostrady A6  z drogą S3. Ukończenie budowy S3 w województwie zachodniopomorskim przewidziano na przełomie 2023/2024 roku.

Więcej informacji o S3 i S6 na stronie GDDKiA. https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/33409/Przybedzie-ekspresowek-w-Zachodniopomorskiem

Górzyca Reska - przystanek na trasie z Koszalina do Goleniowa

Od czerwca 2019 r. pociągi pasażerskie znów zatrzymają się na przystanku w Górzycy Reskiej. Dzięki remontowi pasażerowie będą mogli skorzystać z połączeń kolejowych m.in. do Kołobrzegu i Goleniowa po raz pierwszy od 11 lat. Nowy peron będzie czytelnie oznakowany oraz wyposażony w wiatę, ławki i tablice informacyjne.

- Państwo wzięło wreszcie odpowiedzialność za walkę z wykluczeniem komunikacyjnym. Przywracamy pasażerom przystanki, które od wielu lat były zamknięte, niedostępne. Lepsza dostępność kolei to więcej szans na zrównoważony rozwój każdego regionu naszego kraju – powiedział minister A. Adamczyk.

PKP Polskie Linie Kolejowe SA na modernizację trasy Goleniów – Kołobrzeg – Koszalin ciągu ostatnich trzech lat przeznaczyły 12 mln zł. Dzięki temu powstały nowe wiaty w Ustroniu Morskim i Nowogardzie.  W Kołobrzegu windy ułatwiły dostosowanie peronów do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. W Mostach, Karcinie, Gryficach i Płotach przygotowano dłuższe i wygodniejsze dla pasażerów perony.

Z myślą o pasażerach PKP PLK SA zmieniają standard stacji i przystanków i województwie zachodniopomorskim. Modernizację przechodzi stacja w stolicy województwa. Dzięki temu zwiększy się komfort obsługi na stacjach i przystankach na linii ze Szczecina w stronę Poznania. Jeszcze w tym roku PLK ogłosi przetargi na remont 10 wiat w województwie zachodniopomorskim. Zadaszenie zostanie odnowione na stacjach: Kołobrzeg, Złocieniec, Lubiewo, Warnowo, Dolna Odra, Białuń, Wysoka Kamieńska, Recław, Ładzin, Parłówko. 

Navigation Menu

Metrics