W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia

18.05.2020

18 maja 2020 r. PKP Polskie Linie Kolejowe SA wybrały wykonawcę modernizacji stacji Warszawa Zachodnia - inwestycji za ponad 1,9 mld. zł.

Stacja Warszawa Zachodnia
- Inwestycje publiczne są najlepszą receptą na gospodarcze spowolnienie. Wielka przebudowa stacji Warszawa Zachodnia zapewni setki miejsc pracy. Po modernizacji Warszawa Zachodnia stanie się hubem komunikacyjnym dla stolicy z  prawdziwego zdarzenia łączącym transport kolejowy z autobusowym i komunikacją publiczną – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

 

Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest  w lipcu 2020 r. Do tego czasu Urząd Zamówień Publicznych przeprowadzi wymaganą procedurę i pozyskane zostaną niezbędne do rozpoczęcia robót dokumenty. Miesiąc po podpisaniu umowy rozpoczną się pierwsze prace na stacji.

- Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia rozpoczyna przebudowę linii średnicowej. To inwestycja, która zapewni w Warszawie na linii średnicowej wygodniejsze i sprawniejsze podróże. Warszawa Zachodnia będzie dostosowana do rosnących potrzeb pasażerów i zwiększy rolę kolei w systemie komunikacji stolicy, aglomeracji i kraju – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

 

Stacja Warszawa Zachodnia to największy w Polsce pod względem liczby kursujących pociągów węzeł kolejowy. Średnio na dobę przez stację przejeżdża około 1000 pociągów pasażerskich aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych.

Inwestycja z Krajowego Programu Kolejowego, współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zapewni komfort podróżnym. Nowe perony będą w pełni dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przewidziano ruchome schody i windy, przystosowane do przewozu wózków i rowerów. Będzie wybudowany dodatkowy peron od strony ul. Tunelowej. Wszystkie perony zostaną zadaszone. Czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej ułatwią korzystanie z kolei.

Komunikację w obszarze stacji ułatwi pieszym kładka, która połączy Wolę i Ochotę. Całkowicie zmieni się przejście podziemne, będzie wyższe i szersze oraz połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Przejście zostanie wydłużone do peronu nr 8 przy linii obwodowej. Pod przejściem dla pieszych, na poziomie -2, zostanie wybudowany tunel, który umożliwi budowę linii tramwajowej wraz z niezbędną dla niej infrastrukturą.

Na stacji Warszawa Zachodnia nowy układ torowy umożliwi przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską i stworzenie bezpośrednich połączeń Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina. Kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.

Prace na stacji planowane są do 2023 roku w ramach projektów POIiŚ „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia" oraz. „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą”.

{"register":{"columns":[]}}