W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Na nowy peron z bezpiecznym przejściem pod torami w Czechowicach-Dziedzicach

04.05.2023

Od 1 maja 2023 r. podróżni mają do dyspozycji drugi nowy peron na stacji Czechowice-Dziedzice. Dojście zapewnia bezpieczne przejście pod torami. Działania realizowane są przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA w ramach inwestycji na węźle czechowickim. Za 1,4 mld zł poprawione zostaną warunki podróży i przewozu towarów. Dofinansowanie zapewnione jest z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Na nowy peron z bezpiecznym przejściem pod torami w Czechowicach-Dziedzicach
– Postęp prac w Czechowicach-Dziedzicach to bardzo dobra informacja dla pasażerów oraz wszystkich, którzy korzystają z usług przewoźników towarowych. To właśnie w tym miejscu zbiegają się linie kolejowe istotne dla regionalnego, międzywojewódzkiego i międzynarodowego ruchu kolejowego – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.


Dla podróżnych perony stacji Czechowice-Dziedzice są bardziej dostępne i komfortowe. Pasażerowie jadący w stronę Katowic, w Beskidy i do granicy z Czechami, korzystają z kolejnego nowego peronu. Jest nowa wiata, a zabytkowa została odnowiona i znajduje się w południowej części peronu. Są ławki, informacja pasażerska, czytelne oznakowanie i jasne oświetlenie. Przejście podziemne zapewnia bezpieczne dojście na perony i na drugą stronę miasta. Windy ułatwiają dostęp osobom z ograniczoną możliwością poruszania się. 

Dodatkowo została poprawiona estetyka przejścia pod torami. Murale pokryły wszystkie ściany w obiekcie i nawiązują do historii kolei, miasta oraz regionu. Obok ciekawostek kolejowych i historycznych pojawiły się rysunki z dziedziny mody, a także lokalnej flory i fauny. Działania zrealizowali artyści wybrani przez wykonawcę.

PKP PLK wyposażyły też stację Czechowice-Dziedzice w lokalne centrum sterowania, z którego dyżurni dbają o bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego.

Efektem inwestycji na linii Goczałkowice Zdrój – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg będą sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże na trasie z Katowic do Zebrzydowic i w Beskidy. Podróżni korzystają z dwóch nowych peronów w Zabrzegu, a także z bezpiecznego przejścia pod torami oraz na drugą stronę miasta. Pociągi jeżdżą też po nowym torze i moście nad Wisłą między Goczałkowicami a Czechowicami. Nowa przeprawa kolejowa zapewnia bezpieczne podróże i przewóz towarów. Prowadzone są bezpośrednie połączenia między Goczałkowicami a Zabrzegiem po odnowionej łącznicy. Takie rozwiązanie nie wymaga wjazdu do stacji Czechowice pociągów z Katowic do Cieszyna, Skoczowa czy Zabrzegu.

Przywrócenie ruchu kolejowego między Goczałkowicami a Czechowicami – bez konieczności objazdu - zaplanowane jest w połowie maja. Wybudowane zostały dwa jednokrawędziowe perony na przystanku Goczałkowice-Zdrój, które w czerwcu zostaną udostępnione podróżnym.

Inwestycja PKP PLK poprawi przepustowość kolejowych szlaków oraz zwiększy efektywność wykorzystania węzła w Czechowicach-Dziedzicach. Linie kolejowe będą dostosowane do wymogów transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T). Projekt zapewnia wzrost konkurencyjności ekologicznej kolei względem innych środków transportu. Składy pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Projekt przewiduje wymianę 47 km torów i 56 km sieci. Wymiana 119 rozjazdów zapewni płynny przejazd pociągów przez stację i przystanki. Na zwiększenie bezpieczeństwa przewozów wpłynie przebudowa 12 obiektów inżynieryjnych – mostów i wiaduktów oraz 3 przejazdów kolejowo-drogowych. 

Projekt „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc. Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice: LOT C na odcinku podg. Most Wisła - Czechowice–Dziedzice - Zabrzeg” o wartości 1,4 mld zł dofinansowany jest przez Unię Europejską z instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Roboty planowane są do października 2023 roku.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}