W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nabór wniosków na zadania mostowe na 2025 rok

Wyniki naboru wniosków na zadania mostowe Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg przeprowadzonego w 2025 r.
 

Minister Infrastruktury sporządził listę zadań mostowych, które otrzymają dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

O środki na dofinansowanie RFRD mogą ubiegać się wyłącznie zarządcy dróg, którzy wcześniej uzyskali dofinansowanie na przygotowanie dokumentacji projektowej w ramach Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Drogowej - Mosty dla Regionów.

W wyniku naboru przeprowadzonego w 2025 r. dofinansowanie z RFRD otrzyma zadanie pn. Budowa połączenia DK 87 z DW 969 w Nowym Sączu wraz z budową mostu na Dunajcu.

Zadanie będzie realizowane przez Województwo Małopolskie.

Inwestycja z jednej strony będzie łączyć się z ul. Węgierską (przebieg DK 87), a po przeciwnej stronie z tzw. Zachodnią Obwodnicą Nowego Sącza (DP 1583K). Jej zadaniem będzie przejęcie częściowo ruchu samochodowego odbywającego się po obecnym przebiegu ul. Węgierskiej, moście Piłsudskiego, jak i moście w Starym Sączu w ciągu DW 969.

Realizacja inwestycji pozwoli nie tylko wyeliminować ruch tranzytowy z centrum i poprawić przepustowość istniejących połączeń, ale poprawi też warunki ekologiczne w korytarzu istniejących ul. Węgierskiej i Prażmowskiego w Nowym Sączu.

Całkowita wartość zadania wynosi 285,6 mln zł.

Dofinansowanie z RFRD wynosi 228,5 mln zł.

Budowa mostu została zaplanowana na lata 2026 – 2028.

 

Zadania w trakcie realizacji

Poniżej przedstawiono szczegóły dotyczące inwestycji mostowych, które uzyskały dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (RFRD) w wyniku naborów przeprowadzonych w latach 2021-2024.
 

4 mosty na Sanie

Rzeka San w województwie podkarpackim zyska cztery nowe mosty, które znacznie poprawią komunikację w regionie:

Pierwsza inwestycja powstaje w gminie Jarosław w miejscowościach Munina i Sobiecin. Realizowana jest przez województwo podkarpackie. Dofinansowanie z RFRD wyniesie 156,8 mln zł, a jej ukończenie planowane jest w 2025 roku.

Kolejna inwestycja na rzece San obejmuje budowę mostu wraz z drogami dojazdowymi i będzie łączyła dwie miejscowości Niewistkę i Jabłonicę Ruską (gmina Dydnia). Zadanie realizowane przez powiat brzozowski uzyskało wsparcie z RFRD w wysokości 50,8 mln zł. Budowa mostu została zaplanowana na lata 2023-2026.

Ponadto trwa budowa nowego mostu na rzece San w Stalowej Woli, wraz z nowym odcinkiem drogi wojewódzkiej nr 855. Most ten połączy Stalową Wolę z miejscowościami Brandwica i Rzeczyca Długa, a także z drogą krajową nr 77.  To zadanie realizowane jest przez województwo podkarpackie i wsparte kwotą 302,3 mln zł z RFRD. Planowany okres realizacji to lata 2024-2026.

Czwarta inwestycja na Sanie realizowana jest przez Gminę Miasta Sanoka. Oprócz mostu, powstaną też drogi dojazdowe i skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 886. Zadanie otrzymało z Funduszu wsparcie w wysokości 70,4 mln zł, a jego ukończenie zaplanowano 2026 w roku.

 

3 mosty na Odrze

Pierwsza z inwestycji dotyczy budowy mostu w ciągu projektowanej drogi wojewódzkiej nr 421 łączącej miejscowości Łubowice i Zawada Książęca. Zadanie, realizowane przez województwo śląskie, uzyskało wsparcie RFRD w wysokości 270,5 mln zł. Realizacja inwestycji przewidziana jest na lata 2024–2027.

Kolejna inwestycja zakłada budowę mostu wraz z drogami dojazdowymi i dwoma rondami w województwie opolskim. Celem projektu jest odciążenie centrum Krapkowic oraz skomunikowanie drogi krajowej nr 45 z drogą wojewódzką nr 423. Budowa przeprawy mostowej zaplanowana jest na lata 2025–2029. Szacunkowa wartość inwestycji to 240 mln zł, z czego dofinansowanie z RFRD wynosi 192 mln zł.

Trzecia planowana inwestycja obejmuje budowę mostu w miejscowości Pomorsko oraz budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 281. Przeprawa mostowa umożliwi wyeliminowanie promu, co znacznie skróci czas przejazdu dla pojazdów ciężarowych, osobowych, pieszych i rowerzystów, zapewniając płynną komunikację z istniejącą siecią drogową regionu. Inwestycja ma być realizowana w latach 2025–2027. Szacunkowa wartość projektu wynosi 295 mln zł, z czego dofinansowanie z RFRD to 236 mln zł.
 

Most na rzece Bug

Na rzece Bug powstanie nowy most, który połączy gminy Jabłonna Lacka i Perlejewo. Oprócz samej przeprawy zbudowane zostaną też niezbędne drogi dojazdowe. Inwestycję realizuje powiat siemiatycki we współpracy z powiatem sokołowskim oraz gminami Jabłonna Lacka i Perlejewo. Zadanie otrzymało 120,8 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, a jego budowa została  zaplanowana na 2024-2025.
 

Nowy most na rzece Noteć

W województwie lubuskim powstaje nowy most na rzece Noteć. Projekt obejmuje rozbiórkę starej przeprawy i budowę nowej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 157, na terenie gmin Zwierzyn i Drezdenko (powiat strzelecko-drezdeński). Inwestycja, realizowana przez Województwo Lubuskie, otrzymała 35,4 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Prace mają potrwać w latach 2024-2025.
 

Most na rzece Wieprz

Nowy most na rzece Wieprz powstanie w Krasnymstawie, w województwie lubelskim.
W ramach inwestycji zbudowane zostaną również drogi dojazdowe. Projekt otrzymał 30,8 mln zł dofinansowania z RFRD, a jego budowa przewidziana jest na lata 2024-2026.

 

Most nad Kanałem Gliwickim i rzeką Kłodnicą

Inwestycja w Kędzierzynie - Koźlu dotyczy budowy łącznika obwodnicy północnej z ul. Przyjaźni/Strzelecką. Najważniejszą częścią inwestycji jest budowa mostu nad Kanałem Gliwickim i rzeką Kłodnicą. Zadanie realizowane przez Gminę Kędzierzyn – Koźle uzyskało wsparcie z RFRD w wysokości 53,1 mln zł. Okres realizacji inwestycji przypada na lata 2023–2025.
 

Most przez rzekę Narew

W województwie mazowieckim powstaje nowy most na rzece Narew, łączący miejscowości Łęg Przedmiejski (gmina Lelis) i Teodorowo (gmina Rzekuń). Inwestycja realizowana przez powiat ostrołęcki otrzymała wsparcie z RFRD w wysokości 98,4 mln zł. Budowa przeprawy mostowej zostanie oddana do użytkowania w 2025 roku.
 

Oprócz wymienionych inwestycji, wsparcie ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg otrzymały także zadania mostowe, które zostały już ukończone.


Zadania zrealizowane

W 2020 roku oddano do użytkowania most nad rzeką Noteć wraz z przebudową drogi gminnej nr 150833C w miejscowości Kobylniki (gmina Kruszwica, województwo kujawsko-pomorskie). Inwestycja ta otrzymała dofinansowanie z RFRD w wysokości 8,3 mln zł.

W 2024 roku zakończono dwie inwestycje:

  • Most na Sole w Porąbce: Budowa mostu wraz z przebudową połączenia drogowego z drogą wojewódzką 948 oraz drogami powiatowymi 4480S i 1456S została zrealizowana przez Powiat Bielski. Projekt, którego realizacja rozpoczęła się w 2021 roku, uzyskał wsparcie z RFRD w wysokości 23,2 mln zł.
  • Most na rzece Kamiennej koło Starachowic: Inwestycja ta, obejmująca budowę mostu oraz rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 744, była realizowana przez Województwo Świętokrzyskie od 2021 roku. Dofinansowanie z RFRD wyniosło 96 mln zł.

Materiały

Ogłoszenie o naborze wniosków na zadania mostowe w 2025 r.
ogłoszenie​_o​_naborze​_wniosków​_na​_zadania​_mostowe​_w​_2025​_r.docx 0.02MB
Wniosek o dofinansowanie zadania mostowego w 2025 r.
wniosek​_o​_dofinansowanie​_zadania​_mostowego​_w​_2025​_r.docx 0.03MB
Lista zadań mostowych dofinansowanych w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg 2025 r.
Lista​_zadań​_mostowych​_RFRD​_2025​_r.pdf 0.23MB
{"register":{"columns":[]}}