W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nadchodzą zmiany w komunikacji na stacji Warszawa Zachodnia

25.08.2021

PKP Polskie Linie Kolejowe SA za ok. 2 mld zł modernizują stację Warszawa Zachodnia. Dla pasażerów będą dostępne zadaszone perony, ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Projekt współfinansowany jest ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.

Konstrukcja wiaty na nowo budowanym peronie na stacji Warszawa Zachodnia

Od 29 sierpnia 2021 r. nastąpią zmiany w komunikacji w związku z postępem prac i zapewnieniem bezpiecznych przejść na stacji Warszawa Zachodnia. Dojście do pociągów będzie możliwe od strony Al. Jerozolimskich. O zmianach przypominają podróżnym banery, plakaty, a także komunikaty głosowe.

- Przebudowa stacji Warszawa Zachodnia wciąż postępuje, dzięki czemu już niebawem pasażerowie zyskają wygodniejsze i sprawniejsze podróże. Inwestycja zwiększy znaczenie kolei w systemie komunikacji zarówno Warszawy, jak i całego kraju – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

 

Wykonawca równolegle do budowy nowych peronów, zadaszenia i kładki, rozszerza przebudowę przejścia podziemnego w obszarze peronu 8. Większy zakres prac, także w układzie torów, wymaga zmian w kursowaniu pociągów regionalnych i aglomeracyjnych. Składy odjeżdżające obecnie z peronu 8 Warszawy Zachodniej w kierunku Warszawy Gdańskiej będą rozpoczynały i kończyły bieg na wcześniejszym przystanku Warszawa Wola.

Pomimo największej w historii przebudowy stacji i ograniczonego zakresu torów utrzymane jest kursowanie pociągów. W ciągu doby na stacji Warszawa Zachodnia zapewniony jest przejazd ok. 800 pociągów dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych.

Widać nowe perony, zadaszenie, przejście podziemne

Na stacji Warszawa Zachodnia ponad pół tysiąca osób i 150 jednostek sprzętu uczestniczy w budowie zadaszenia, peronów, przejścia podziemnego, wiaduktu, nowych torów i urządzeń sterowania.

Wykonawca przywozi i stawia kolejne konstrukcje zadaszenia stacji o powierzchni 35 tys. m2. Dach o długości 200 metrów i szerokości 150 metrów będzie mocowany na 60 słupach i przykryje 8 peronów. Zbudowano już korpusy 6 i 7 peronu. Układana jest nawierzchnia. Widoczne są elementy niższych wiat. Ponadto powstaje nowy peron, za dotychczasowym peronem siódmym.
Wykonana jest płyta stropowa nowego przejścia pod torami. Powstanie podziemny przejazd dla tramwajów. W nowym budynku potrzebnym do obsługi stacji rozpoczęto już prace we wnętrzu. Remontowany jest wiadukt kolejowy nad al. Prymasa Tysiąclecia. Wymieniane są tory, rozjazdy, sieć trakcyjna oraz system sterowania ruchem m.in. między Warszawą Centralną a Zachodnią.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie http://stolicadobrychrelacji.pl.

{"register":{"columns":[]}}