W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach krajowych

2021 r.

W 2021 roku Minister Infrastruktury w ramach sprawowanego nadzoru nad zarządzaniem ruchem na drogach krajowych przeprowadził ocenę organizacji ruchu odcinków dróg krajowych, o łącznej długości około 800 km, położonych na obszarze województw:

  • mazowieckiego (nr 7, S7, 57, 61),
  • warmińsko-mazurskiego (nr 16, S7, 53, 57),
  • pomorskiego (nr 55, 22, 91, S7).

Wyniki oceny organizacji ruchu wykazały, że około 99% znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego umieszczonych na odcinkach dróg krajowych objętych oceną spełnia wymagania przepisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2311, z późn. zm.).

W niektórych miejscach przeprowadzona ocena wykazała konieczność zatwierdzenia zmian w stałej, a także w czasowej organizacji ruchu odcinków dróg, na których prowadzone były roboty drogowe lub które były objęte przebudową. Wprowadzone przez organ zarządzający ruchem – Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad – zmiany w organizacji ruchu gwarantują pozytywny wpływ zarówno na bezpieczeństwo w ruchu drogowym, jak i odpowiedni standard oznakowania drogowego.

Kontrole organizacji ruchu na drogach krajowych będą prowadzone również w 2022 roku.

2020 r.

W 2020 roku Minister Infrastruktury w ramach sprawowanego nadzoru nad zarządzaniem ruchem na drogach krajowych przeprowadził ocenę organizacji ruchu odcinków niektórych dróg krajowych, o łącznej długości około 1400 km, położonych na terenie województw: 

  • mazowieckiego (nr 92, A2),
  • łódzkiego (nr 92, A1, A2, 14, 83, 72),
  • wielkopolskiego (nr 83, 72, 24, 25, 15, 5, 92, 10, S5, S11, A2),
  • lubuskiego (S3), zachodniopomorskiego (nr S3, A6, 10, S10)
  • kujawsko-pomorskiego (nr 10, 15, A1).

 

Przeprowadzone kontrole będą skutkowały wprowadzeniem zmian w stałej organizacji ruchu, a także w czasowej organizacji ruchu odcinków dróg, na których prowadzone były roboty drogowe albo które były objęte przebudową. Wprowadzone przez organ zarządzający ruchem – Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad – zmiany w organizacji ruchu gwarantują pozytywny wpływ zarówno na poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym, jak i odpowiedni standard oznakowania drogowego

Kontrole organizacji ruchu na drogach krajowych będą prowadzone również w 2021 roku.

Materiały

Kontrole 2020 r.
Raport​_sprawie​_oceny​_organizacji​_ruchu​_na​_drogach​_krajowych​_przeprowadzonej​_w​_2020​_r.pdf 0.41MB

2019 r.

Podsumowanie kontroli organizacji ruchu na niektórych odcinkach dróg krajowych

W 2019 roku Minister Infrastruktury w ramach sprawowanego nadzoru nad zarządzaniem ruchem na drogach krajowych przeprowadził ocenę organizacji ruchu odcinków niektórych dróg krajowych, o łącznej długości około 2800 km, położonych na terenie województw:

  • dolnośląskiego (nr 8, 39, 46),
  • lubelskiego (nr 2, S12, 17, 19, 48, 68),
  • małopolskiego (nr A4, 7, 28, 44, 52),
  • mazowieckiego (nr A2, 2, S7, 7, 12,79),
  • opolskiego (nr A4, 39, 46, 94),
  • podkarpackiego (nr A4, 28, 77, 97),
  • śląskiego (nr A1, S1, A4, 46, 78),
  • świętokrzyskiego (nr 7, S7, 42, 74, 78).

 
Przeprowadzone kontrole będą skutkowały wprowadzeniem zmian w stałej organizacji ruchu, a także w czasowej organizacji ruchu odcinków dróg, na których prowadzone były roboty drogowe albo które były objęte przebudową. Wprowadzone przez organ zarządzający ruchem – Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad – zmiany w organizacji ruchu gwarantują pozytywny wpływ zarówno na poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym, jak i odpowiedni standard oznakowania drogowego.
 
Kontrole organizacji ruchu na drogach krajowych będą prowadzone również w 2020 roku.

Materiały

Kontrole 2019 r.
Kontrole​_2019.pdf 0.63MB

2018 r.

Podsumowanie kontroli organizacji ruchu na niektórych odcinkach dróg krajowych

W 2018 roku Minister Infrastruktury w ramach sprawowanego nadzoru nad zarządzaniem ruchem na drogach krajowych przeprowadził kontrolę organizacji ruchu odcinków niektórych dróg krajowych, o łącznej długości około 4120 km, położonych na terenie 9 województw:

  • kujawsko-pomorskiego (drogi nr 25, 80, 10, 67, 62),
  • mazowieckiego (drogi nr 8, S8, A2, 62, 60, 10, 7, S7),
  • lubuskiego (drogi nr 32, S3, 22, 31, A2),
  • łódzkiego (drogi nr S8, 72, A1, 74, 12, 71, 14, 70),
  • podlaskiego (drogi nr 8, S8, 19, 16, S 61, 82),
  • pomorskiego (drogi nr 7, S6, 6, 21, 20, 25),
  • warmińsko-mazurskiego (drogi nr 16, 65, 63, 59, 57, 51, S7),
  • wielkopolskiego (drogi nr 12, 11, S11, 5, 32, A2, S5, 36, 25, 72),
  • zachodniopomorskiego (drogi nr S3, S6, A6, 3, S10, 10, 22).

Przeprowadzone kontrole będą skutkowały wprowadzeniem zmian w stałej organizacji ruchu, a także w czasowej organizacji ruchu odcinków dróg, na których prowadzone były roboty drogowe albo które były objęte przebudową. Wprowadzone przez organ zarządzający ruchem – Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, zmiany w organizacji ruchu pozytywnie wpłyną na poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz poprawią standard oznakowania drogowego.

Takie działania będą prowadzone również w 2019 roku na innych odcinkach dróg krajowych.

Materiały

Kontrole 2018 r.
Kontrole​_2018.pdf 0.32MB

2017 r.

W 2017 r. Minister Infrastruktury i Budownictwa, w ramach sprawowanego nadzoru nad zarządzaniem ruchem na drogach krajowych, przeprowadził kontrolę organizacji ruchu odcinków niektórych dróg krajowych, o łącznej długości około 4000 km, położonych na terenie województw:

  • dolnośląskiego (nr A4, 5, 18, 27),
  • lubelskiego (nr S12, 12, 19, 63, 74, 82),
  • lubuskiego (nr A2, S3, 18, 22, 24, 27, 29, 31),
  • małopolskiego (nr A4, S7, 7, 47, 49, 75, 79, 87, 94),
  • mazowieckiego (nr A2, S8, 8, 50, 62, 63),
  • opolskiego (nr A4, 39, 40, 41, 42, 45),
  • podkarpackiego (nr A4, S19, 19, 28, 73, 94),
  • śląskiego (nr A1, S1, 1, 11, 45, 46, 81, 86),
  • świętokrzyskiego (nr S7, 7, 73, 78),
  • wielkopolskiego (nr A2),
  • zachodniopomorskiego (nr S3, 23, 26, 31).

Przeprowadzone kontrole będą skutkowały wprowadzeniem zmian w stałej organizacji ruchu, a także w czasowej organizacji ruchu odcinków dróg, na których prowadzone były roboty drogowe albo które były objęte przebudową. Wprowadzone przez organ zarządzający ruchem – Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad – zmiany w organizacji ruchu gwarantują pozytywny wpływ zarówno na poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym, jak i odpowiedni standard oznakowania drogowego.

Takie działania resortu będą prowadzone również w 2018 roku na innych odcinkach wyżej wymienionych dróg lub pozostałych drogach krajowych.

Szczegółowe zestawienie uchybień w organizacji ruchu na drogach krajowych wykrytych w czasie kontroli dostępne jest w załączonym pliku:

Materiały

Kontrole 2017 r.
Kontrole​_-​_2017r.pdf 0.48MB

2016 r.

W 2016 r. Minister Infrastruktury i Budownictwa, w ramach sprawowanego nadzoru nad zarządzaniem ruchem na drogach krajowych, przeprowadził kontrolę organizacji ruchu na wybranych odcinkach dróg krajowych.  Łącznie skontrolowano prawidłowość organizacji ruchu na 2350 km dróg krajowych.

Kontrola organizacji ruchu objęła drogi w województwach:

  • podkarpackim (droga krajowa nr 28 i 77);
  • małopolskim (droga krajowa nr 7, 28 i 79);
  • świętokrzyskim (droga krajowa nr 9, 73, 74 i 77);
  • mazowieckim (droga krajowa nr 7, 50 i 62);
  • kujawsko-pomorskim (droga krajowa nr A1, 10, 15 i 25);
  • wielkopolskim (droga krajowa nr A2, 10, 11 i 92);
  • łódzkim (droga krajowa nr A2, 60, 91, 92 i 70).

Podczas kontroli stwierdzono 162 uchybienia w organizacji ruchu, dotyczące warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz warunków ich umieszczania na drogach (71 w II kwartale 2016 r. oraz 91 w IV kwartale 2016 r.).

Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad do końca 2016 r. usunął 47 z 71 uchybień zgłoszonych do usunięcia w II kwartale 2016 r. Pozostały do usunięcia 24 uchybienia, zgłoszone do GDDKiA w II kwartale 2016 r. oraz 91 uchybień zgłoszonych do usunięcia w IV kwartale 2016 r.

Usunięcie uchybień ujawnionych podczas kontroli skutkuje wprowadzeniem zmian w stałej organizacji ruchu, a także w czasowej organizacji ruchu na drogach, na których prowadzone były roboty drogowe, lub które objęte były przebudową.

Wprowadzone przez organ zarządzający ruchem (GDDKiA) zmiany gwarantują pozytywny wpływ, zarówno na poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym, jak i odpowiedni standard oznakowania drogowego.

Szczegółowe zestawienie uchybień w organizacji ruchu na drogach krajowych wykrytych w czasie kontroli dostępne jest w załączonym pliku:

Materiały

Kontrole 2016 r.
20170112Wykazuchybieworganizacjiruchu.pdf 0.24MB
{"register":{"columns":[]}}