W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nowe Międzynarodowe Szlaki Transportowe

15.05.2018

Możliwości rozwoju alternatywnych tras transportu kolejowego i intermodalnego na trasach z Azji do Europy były tematem konferencji „Nowe Międzynarodowe Szlaki Transportowe”, zorganizowanej 14 maja 2018 r. przez Krajową Izbę Gospodarczą. W konferencji wziął udział podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzej Bittel, przedstawiciele PKP SA, PKP LHS, ambasad oraz zarządców kolei z państw, przez które prowadzą euroazjatyckie szlaki transportowe, eksperci oraz przedsiębiorcy.

Wiceminister A. Bittel na konferencji na temat nowych międzynarodowych szlaków transportowych

Alternatywne szlaki transportowe to korytarz Południe – Zachód oraz Międzynarodowa Transkaspijska Trasa Transportowa (TMTM; Middle Corridor). Korytarz Południe - Zachód ma połączyć Indie i Iran z Europą przez Azerbejdżan, Gruzję i Ukrainę, natomiast Middle Corridor – prowadzi szlakiem kolejowym z Chin przez kraje Azji Centralnej. Nowe trasy wykorzystują  połączenia kolejowe i drogi morskie, a na odcinku polskim będą wiodły Linią Hutniczą Szerokotorową do Euroterminalu Sławków. Szlaki te będą mogły stanowić alternatywę dla kolejowego korytarza transsyberyjskiego.

- Należy wykorzystać szansę, jaką jest położenie geograficzne Polski na szlaku łączącym Europę i Azję. Popieramy wszystkie inicjatywy pozwalające na rozwój niezakłóconego i efektywnego transportu lądowego, który będzie odpowiedzią na wzrastającą wymianę handlową – powiedział wiceminister A. Bittel.

Andrzej Bittel podkreślił też aktywne uczestnictwo PKP SA i PKP LHS w tworzeniu nowego projektu logistycznego jakim jest korytarz Południe – Zachód, który otwiera dostęp do krajów Zatoki Perskiej i Azji Południowej. Długość tego korytarza wynosi 7,6 tys. km i jest to trasa krótsza o ponad 1 tys. km od korytarza biegnącego przez Białoruś i Rosję. Wiceminister dodał, że Polska przywiązuje dużą wagę również do rozwoju korytarza TMTM, który ma duży potencjał dla wzmocnienia przewozów kolejowych na linii Europa – Chiny.

{"register":{"columns":[]}}