W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nowoczesne lokomotywy dla PKP Cargo

25.10.2018

25 października 2018 r. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk uczestniczył w podpisaniu umowy na budowę trzech nowoczesnych lokomotyw Dragon 2 dla PKP Cargo SA. Pojazdy wyprodukuje spółka Newag. Wartość Umowy wynosi ponad 45 mln zł.

Minister A. Adamczyk uczestniczył w podpisaniu umowy na budowę 3 nowoczesnych lokomotyw dla PKP Cargo SA
- Rozwój polskiego transportu zależy od siły polskich producentów. Dlatego cieszymy się, że kolejne zamówienie taborowe realizuje firma z polskim kapitałem – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Minister A. Adamczyk podkreślił także wagę inwestowania przez przewoźników w nowy tabor do przewozów towarowych, co wpływa na wzrost konkurencyjności transportu kolejowego.

– Dragon 2 to pierwsza w Europie 6-osiowa lokomotywa elektryczna, w pełni zgodna z Technologicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) wyposażona w ETCS poziom 2. Lokomotywy Dragon 2 wykorzystują najnowocześniejsze, niezawodne technologie oraz zapewniają wysoki komfort pracy maszynisty. Głównym atutem Dragona 2 jest bardzo wysoka siła pociągowa, która w połączeniu z dużą masą lokomotywy, efektywnym systemem antypoślizgowym oraz napędem na każdą oś, umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych. Mam nadzieję, że będzie we właściwy sposób polskiej kolei – powiedział prezes NEWAG S.A. Zbigniew Konieczek.


Lokomotywa Dragon 2 została zaprojektowana w systemie modułowym. Lokomotywa jest wyposażona w moduł dojazdowy - silnik spalinowy o mocy 520 kW umożliwiający krótkie przejazdy po liniach niezelektryfikowanych i na bocznicach. Maksymalna siła pociągowa przy rozruchu, wynosząca aż 410 kN pozwala samodzielnie prowadzić ciężkie pociągi towarowe o masie brutto 3,2 tys. ton na liniach o niskich prędkościach, dużej częstotliwości zatrzymań i rozruchów oraz niekorzystnym profilu linii.

Ponadto Dragon 2 będzie tańszy w użytkowaniu niż starsze lokomotywy. To m.in. dlatego, że w lokomotywie zabudowano przekształtniki oparte na węgliku krzemu, zapewniające bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50% oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60%.

Zakup od Newagu trzech lokomotyw Dragon 2 jest elementem projektu taborowego PKP Cargo. W tym roku spółka podpisała już umowy na modernizację lokomotyw spalinowych, ogłosiła przetarg na zakup prawie tysiąca platform intermodalnych do obsługi transportów kontenerowych. PKP Cargo angażuje się w projekty innowacyjne, m.in. podpisała list intencyjny dotyczący współpracy przy budowie lokomotywy wodorowej.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}