W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nowy wiadukt w Terespolu coraz bliżej

18.08.2020

18 sierpnia 2020 r. spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła postępowanie na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla nowego bezkolizyjnego skrzyżowania w Terespolu na linii kolejowej Warszawa – Terespol i drodze wojewódzkiej nr 698 w kierunku Siedlec. To I etap wspólnej inwestycji PKP PLK, Województwa Lubelskiego oraz Gminy Miasta Terespol, która usprawni układ komunikacyjny w tym mieście oraz zapewni bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym.

Terespol przejazd drogowo - kolejowy
- Realizacja Krajowego Programu Kolejowego to zwiększanie dostępności do kolei, tworzenie atrakcyjnych połączeń oraz zapewnienie sprawnego przewozu towarów na ważnej trasie wschód - zachód. Inwestycja drogowa w Terespolu pokazuje, że polska kolej staje się coraz bezpieczniejsza, bardziej przewidywalna i komfortowa – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.


Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie koncepcji programowo–przestrzennej, która określi warunki techniczne, wskaże możliwe warianty budowy, a także pozwoli wstępnie oszacować koszt przedsięwzięcia. Koncepcja powinna być gotowa do końca II kwartału 2021 r.
 

– Przygotowanie koncepcji programowo-przestrzennej przybliża pasażerów kolei i użytkowników drogi wojewódzkiej łączącej Terespol z Siedlcami do jeszcze bezpieczniejszych i bardziej komfortowych podróży. Z jednej strony modernizacja trasy kolejowej zapewni dogodny dostęp do pociągów i połączenia w atrakcyjnym czasie, z drugiej bezpieczeństwo na styku dróg i kolei oraz lepszą komunikację drogową w mieście i regionie – stwierdził prezes zarządu PKP PLK Ireneusz Merchel.

 

Stacja Terespol - wygodniejsze podróże z nowych peronów


W ramach prac na linii kolejowej E20 Siedlce - Terespol, PLK modernizują m.in. stację Terespol. Od ubiegłego roku podróżni korzystają z nowych peronów z udogodnieniami dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przebudowano już przejście podziemne,  a Lokalne Centrum Sterowania, wyposażone w urządzenia komputerowe, zwiększyło bezpieczeństwo w ruchu pociągów.

Projekt „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” jest współfinansowany w ramach instrumentu finansowego Łącząc Europę. Wartość projektu to ponad 540 mln zł, a dofinansowanie z UE to 360 mln zł.
 

Lepsza obsługa pociągów na granicy


Uzupełnieniem inwestycji prowadzonej na stacji Terespol będzie rozbudowa stacji o 10 torów o szerokości 1520 mm, przeznaczonych do obsługi pociągów o długości 1050 m i nacisku 25 ton/oś. Dzięki nowej grupie torów stacja Terespol będzie lepiej przygotowana do obsługi dłuższych i cięższych pociągów. Przejście graniczne przyjmie więcej pociągów towarowych, co oznacza większe możliwości wymiany handlowej pomiędzy Europą i Azją.

{"register":{"columns":[]}}