W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nowy wiadukt w Tłuszczu - większe bezpieczeństwo w ruchu kolejowym

09.12.2022

9 grudnia 2022 r. wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel wziął udział w otwarciu nowego wiaduktu w Tłuszczu, wybudowanego nad linią kolejową Warszawa-Białystok. Wiadukt powstał w ramach projektu: „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne”. Inwestycja warta jest ponad 35 mln zł.

Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel podczas konferencji prasowej zorganizowanej z okazji otwarcia nowego wiaduktu w Tłuszczu

To jeden z 12 obiektów na trasie Rail Baltica w woj. mazowieckim, które spółka PKP Polskie Linie Kolejowe buduje za prawie 300 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

– Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA w Tłuszczu zwiększa bezpieczeństwo w ruchu kolejowym. To także lepsza komunikacja w mieście i realna poprawa warunków życia mieszkańców.  Efektywne wykorzystanie środków z instrumentu CEF Łącząc Europę buduje pozycję kolei jako ekologicznego i bezpiecznego środka transportu – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

 

– Budowa linii Rail Baltica przynosi wymierne korzyści mieszkańcom i podróżnym, a bezkolizyjne skrzyżowania zapewniają sprawny ruch kolejowy i drogowy. Na mazowieckim odcinku budujemy łącznie dwanaście wiaduktów i przejść podziemnych. Dzięki już zrealizowanym i aktualnie prowadzonym inwestycjom sukcesywnie zwiększamy bezpieczeństwo na trasie ważnej dla regionu i w ruchu międzynarodowym – stwierdził Arnold Bresch, członek zarządu – dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA.


Nad torami dwustumetrowym wiaduktem poprowadzona jest droga wojewódzka nr 634, łącząca m.in. Warszawę z Tłuszczem. Obok jezdni znalazły się  chodnik i ścieżka rowerowa. Dostęp ułatwiają pochylnie i winda. Są oznakowania dla osób niewidomych i niedowidzących. Na ponadkilometrowym odcinku przebudowano ulice i dojazdy, zbudowano też dwa ronda.

Od listopada kierowcy korzystają z wiaduktu nad torami w Mokrej Wsi. Bezpieczeństwo i sprawną komunikację zapewniają też dwa wiadukty w Łochowie i po jednym w Toporze oraz Małkini. Piesi i rowerzyści korzystają z przejść pod torami w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie.

Wykonawcy kontynuują roboty na budowie tunelu w Zielonce oraz przy przejściu podziemnym w Toporze. W Kobyłce budowane są dwa bezkolizyjne skrzyżowania.

Więcej informacji o inwestycji na www.rail-baltica.pl

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}