W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poczta Polska otworzyła nową placówkę na Dworcu Centralnym w Warszawie

29.03.2019

Dzięki współpracy Poczty Polskiej z PKP klienci mogą od dziś korzystać z nowej placówki pocztowej na stołecznym Dworcu Centralnym im. Stanisława Moniuszki. To pierwsza z placówek, które w tym roku zostaną udostępnione warszawiakom.

Przecięcie wstęgi przed nowo otwartym oddziałem Poczty Polskiej

Z dworca Warszawa Centralna korzysta rocznie ponad 15 mln pasażerów. Uruchomiając na jego terenie nową filię urzędu pocztowego, Poczta Polska umożliwia swoim klientom szybszą i wygodniejszą obsługę w trakcie podróży. Placówka zlokalizowana jest w ścisłym centrum miasta, w sąsiedztwie biurowców, hoteli i galerii handlowych, co pozwoli Poczcie Polskej pozyskać nowych klientów.

Nowa placówka pocztowa będzie obsługiwać klientów od poniedziałku do soboty w godzinach 8:00-20:00, a zatrudnieni w niej pracownicy będą posługiwać się również językiem angielskim. Miejsce będzie przyjazne osobom niepełnosprawnym. Placówka będzie świadczyła pełny  zakres usług pocztowych oraz wybrane usługi umowne i finansowe. Dodatkowo została wyposażona w skrytki pocztowe.

– Otwarcie nowej placówki pocztowej na Dworcu Centralnym to kolejny przykład owocnej współpracy między dwiema strategicznymi spółkami państwowymi. Poczta Polska i PKP wychodzą naprzeciw oczekiwaniom milionów pasażerów kolei, którzy od dziś będą mogli dużo łatwiej i szybciej załatwić sprawę na poczcie w trakcie podróży. Poczta Polska będzie nadal rozbudowywała sieć swoich placówek, aby dostęp obywateli do szerokiego wachlarza usług pocztowych, bankowych i ubezpieczeniowych był coraz powszechniejszy i wygodniejszy – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk otwierając placówkę.

 

Placówka na Dworcu Centralnym to pierwszy z dwunastu nowych punktów obsługi klienta, które Poczta Polska planuje otworzyć w Warszawie w 2019 roku. W stolicy powstanie jeszcze sześć nowych placówek własnych (na Białołęce, Bemowie, dwie na Bielanach, w Porcie Praskim i w Wilanowie) oraz pięć nowych agencji pocztowych (na Bemowie, Bielanach, Ursynowie i dwie na Woli). Spółka planuje też inwestycje i remonty w 27 istniejących stołecznych placówkach.

- Jednym z podstawowych celów Poczty Polskiej jest zapewnienie każdemu klientowi jak najlepszej dostępności naszych placówek i optymalnego poziomu obsługi. Nasza strategia zakłada ciągły rozwój sieci urzędów, filii i agencji pocztowych, zarówno na wsiach, jak i w dużych miastach. Uruchomienie nowych punktów w Warszawie usprawni obsługę naszych klientów – powiedział prezes zarządu Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski. 

 

Obecnie operator posiada w stolicy sieć 252 placówek pocztowych, w tym trzy czynne całą dobę i 27 dłużej niż do godziny 20:00. Dodatkowo w Warszawie funkcjonuje 15 samoobsługowych stref 24-godzinnych, w których można wygodnie nadać i odebrać listy oraz paczki, a także uzyskać informacje o aktualnym statusie przesyłki. W ostatnich trzech latach utworzono w Warszawie 24 nowe placówki, a zatrudnienie listonoszy wzrosło o 74 etaty.

W ubiegłym roku na terenie całego kraju Poczta Polska oddała do użytku 76 nowych placówek – zlokalizowanych zarówno w małych miejscowościach, jak też w aglomeracjach miejskich. W tym roku sieć placówek, zgodnie ze strategią spółki, nadal będzie rozwijana. Istotnym elementem strategii jest też rewitalizacja i modernizacja funkcjonujących już placówek.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}