W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Podłęże-Piekiełko: ciąg dalszy

03.04.2023

PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosiły przetarg na realizację prac na odcinku Limanowa – bocznica Klęczany na linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. Inwestycja umożliwi powrót pociągów na trasę po wieloletniej przerwie i zwiększy możliwości podróżowania ekologicznym środkiem transportu. Przetarg przybliża realizację inwestycji istotnej dla reaktywacji trasy i rozwoju kolei w regionie.

Podłęże-Piekiełko: ciąg dalszy
– Konsekwentnie likwidujemy zjawisko wykluczenia komunikacyjnego. Potwierdzeniem tego jest realizacja projektu Podłęże-Piekiełko, który składa się zarówno z modernizacji linii Chabówka-Nowy Sącz, jak i z budowy nowej linii z podkrakowskiego Podłęża na południe. To projekt, który zmieni układ komunikacyjny Małopolski – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.


Po ponad 20 latach przerwy na trasę będą mogły wrócić pociągi. Efektem prac będzie lepsza dostępność do kolei oraz komfort i bezpieczeństwo podróży. Nowe możliwości podróżowania pozytywnie wpłyną na warunki życia mieszkańców. Inwestycja przyczyni się też do lepszego wykorzystania kolei, co oznacza również korzyść dla środowiska.

– Modernizacja trasy Chabówka – Nowy Sącz to niezwykle ważna inwestycja, która zwiększy dostępność komunikacyjną oraz wzmocni znaczenie i atrakcyjność kolei w regionie. Ogłoszenie kolejnego przetargu na wykonanie prac oznacza, że jesteśmy coraz bliżej realizacji celu przedsięwzięcia i tym samym spełnienia oczekiwań mieszkańców ~ powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.


Zakres prac w ogłoszonym przetargu na odcinku Limanowa – bocznica Klęczany obejmuje m.in. budowę nowej stacji i przystanków, zwiększających dostępność i komfort pasażerów. Na stacji Męcina oraz na przystankach Mordarka i Chomranice powstaną nowe, wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. Komfort zapewnią wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowanie. Perony zostaną wyposażone również w system ścieżek naprowadzających dla osób niewidomych i niedowidzących. Na stacji Męcina przewidziano dodatkowo budowę windy. Przebudowa stacji Limanowa zaplanowana jest w ramach osobnego zdania.

Planowane prace między Limanową a Klęczanami, podobnie jak na innych odcinkach trasy, to również budowa nowych torów i wyposażenie linii w sieć trakcyjną oraz przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Tory na odcinku Limanowa – Klęczany, na długości ok.8 km, zostaną poprowadzone w nowym miejscu.

Dla sprawnego i bezpiecznego ruchu pociągów, zaprojektowano budowę nowych obiektów inżynieryjnych, m.in. 9 mostów i 4 wiaduktów. Istotnym elementem inwestycji jest budowa tunelu kolejowego w miejscowości Pisarzowa, o długości blisko 4 km.

Modernizacja trasy nr 104 Chabówka – Nowy Sącz to część większego przedsięwzięcia. Przygotowywane jest połączenie kolejowe „Podłęże – Piekiełko”, które oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz obejmuje budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. W lutym br. ogłoszono także przetarg na modernizację odcinka Rabka Zaryte – Mszana Dolna.

{"register":{"columns":[]}}