W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Podpisanie umowy na budowę drugiej jezdni S1 Pyrzowice - Podwarpie

26.11.2018

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała 26 listopada 2018 r. umowę na budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku Pyrzowice – Podwarpie. Wykonawcą prac będzie konsorcjum firm: Rubau Polska i Construcciones Rubau z Hiszpanii, które zaoferowało wykonanie tej inwestycji za 121,8 mln zł.

S1 Pyrzowice - Podwarpie
- Podpisana dzisiaj umowa to kolejny krok do powstania pełnego przebiegu drogi S1 od Pyrzowic do polsko-słowackiej granicy w Zwardoniu – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. 

 

Wykonawca zobowiązał się do wykonania inwestycji w ciągu 20 miesięcy od podpisania umowy, czyli do kwietnia 2021 roku. Do czasu realizacji robót nie będą wliczane okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Zamówienie realizowane będzie w formule „buduj”.

Droga S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice – Zwardoń), jest również częścią VI europejskiego korytarza transportowego. Dzięki budowie drugiej jezdni uzupełniony zostanie dwujezdniowy przekrój drogi ekspresowej S1, co w znacznej mierze przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i wygody kierowców.

Inwestycja  obejmuje budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku węzeł „Lotnisko” – Podwarpie o długości 9,7 km, w tym obiektów inżynierskich (wiadukty, most), urządzeń ochrony środowiska, urządzeń wyposażenia drogi oraz przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej.

Zakres prac przewiduje m.in.:

  • budowę drugiej jezdni S1 z pasem awaryjnym,
  • przebudowę węzła Mierzęcice,
  • przebudowę odcinków sieci dróg dojazdowych wraz z budową zjazdów do pól i posesji,
  • budowę 6 obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej S1, w tym 5 wiaduktów i 1 mostu,
  • budowę przepustów, urządzeń ochrony środowiska, w tym również zabezpieczeń gwarantujących ochronę zwierząt,
  • budowę oświetlenia,
  • przebudowę i rozbudowę systemu odwodnienia, w tym kanalizacji deszczowej,
  • przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej nie związanej z drogą,
  • ogrodzenie drogi,
  • budowę barier ochronnych i ekranów akustycznych.

W latach 2005–2006 GDDKiA zrealizowała jednojezdniowy odcinek drogi ekspresowej S1 między węzłami Podwarpie i drogą wojewódzka nr 913, stanowiący dojazd do lotniska w Pyrzowicach. W latach 2010–2012 wybudowany został dwujezdniowy odcinek drogi S1 od węzła Pyrzowice na autostradzie A1 do węzła Lotnisko na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 913.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}