W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Podróże koleją z Bydgoszczy do Szczecina bezpieczniejsze

29.01.2018

PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały 29 stycznia 2018 r. umowę na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu „Prace na liniach kolejowych 18, 203, na odcinku Bydgoszcz – Piła – Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn wraz z elektryfikacją odcinka Piła – Kostrzyn”.

Mapa prac na liniach kolejowych nr 18 i 203
- Naszym celem jest kolej bezpieczna, komfortowa i punktualna. Podpisanie tej umowy to kolejny krok na drodze do tego ambitnego celu – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Realizacja projektu zapewni lepszą komunikację pasażerską, większe bezpieczeństwo oraz sprawniejszy i szybszy przewóz towarów na liniach kolejowych między Bydgoszczą a Kostrzynem.

Celem studium jest wypracowanie optymalnego wariantu realizacyjnego inwestycji na liniach nr 18 i 203, na trasie o długości 255 km. Zakładana jest poprawa komunikacji pasażerskiej w regionie, m.in. przez zelektryfikowanie połączenia z Bydgoszczy i Torunia do Gorzowa Wielkopolskiego (w przypadku potwierdzenia takiej konieczności w analizach) i dalej przez Kostrzyn do Szczecina.

Planowana jest także sprawna i szybka komunikacja dla pociągów towarowych. Stworzone zostaną warunki do zwiększenia ruchu międzynarodowego i granicznego w przypadku elektryfikacji odcinka Piła – Kostrzyn. Po realizacji planów zwiększy się i poprawi dostępność transportu kolejowego dla mieszkańców i podmiotów gospodarczych, m. in. przez likwidację ograniczeń prędkości jazdy pociągów i modernizację peronów na stacjach i przystankach.

Poprawi się również bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego poprzez modernizację przejazdów kolejowo–drogowych. Usprawnione będą powiązania komunikacyjne, dzięki możliwości skomunikowania z głównymi krajowymi liniami kolejowymi. Realizacja projektu zapewni interoperacyjność kolei i umożliwi niedyskryminujący dostęp do polskiej infrastruktury kolejowej operatorów z innych krajów.

Prace wykona biuro projektów TPF sp. z o.o. Rekomendowane będą warianty do dalszych szczegółowych analiz. Wybór optymalnego wariantu planowany jest  w I kwartale 2019 r. Termin zakończenia prac nad studium to II kwartał 2019 r.

Szczegółowe informacje na stronie PKP PLK SA.

{"register":{"columns":[]}}