W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Portal Spotkań HELCOM (HELCOM Meeting Portal) i zasady zgłaszania kolejnych ekspertów

Sekretariat HELCOM w Helsinkach uruchomił nowy Portal Spotkań HELCOM (ang. HELCOM Meeting Portal, dalej: portalu).

Pierwsza wersja nowego portalu została udostępniona w marcu 2023 r., a od połowy kwietnia 2023 r. wszystkie nieformalne sesje konsultacyjne HELCOM odbywają się przy jego użyciu.

Dotychczasowy Portal HELCOM zakończył działalność w czerwcu 2023 r.

Jedną z nowych funkcji portalu jest to, że listy kontaktowe grup roboczych i grup eksperckich HELCOM są widoczne i zarządzane przez Strony Konwencji zgodnie z ustaleniami przewodniczących delegacji HELCOM – co do zasady, przewodniczący delegacji, jak i liderzy krajowi dla poszczególnych grup roboczych HELCOM zarządzają członkostwem przedstawicieli krajowych w grupach roboczych oraz podległych im grupach eksperckich.

W ramach Polski, ww. uprawnienia zostały przyznane Krajowemu Sekretariatowi ds. HELCOM, co umożliwia:

  • zapraszanie ekspertów krajowych do portalu
  • włączanie ekspertów krajowych do poszczególnych formacji roboczych HELCOM;
  • usuwanie ekspertów z poszczególnych formacji roboczych HELCOM.

Poniżej znajdą Państwo informacje dot. zasad zgłaszania przedstawicieli / ekspertów do prac w ramach formacji roboczych HELCOM, jak i obowiązki zgłoszonych przedstawicieli / ekspertów.

Zasady zgłaszania krajowych przedstawicieli i ekspertów z poszczególnych resortów lub jednostek podległych lub nadzorowanych do prac w ramach konkretnych formacji roboczych HELCOM:
  1. zgłoszenia odbywają się wyłącznie do Krajowego Sekretariatu ds. HELCOM;
  2. zgłoszenia możliwe są jedynie w formie pisemnej – w drodze pisma skierowanego do Departamentu Gospodarki Morskiej Ministerstwa Infrastruktury lub też drogą e-mailową na adres Krajowego Sekretariatu ds. HELCOM (e-mail: SekretariatHELCOM@mi.gov.pl);
  3. zgłoszenia dokonywane są przez:
    a) poszczególne ministerstwa/ komórki organizacyjne poszczególnych  ministerstw (za dodaniem do wiadomości wskazanych jednostek podległych / nadzorowanych, z których pochodzą zgłoszeni przedstawiciele / eksperci)
    lub
    b) przez jednostki podległe / nadzorowane (za dodaniem do wiadomości nadzorujących je komórek organizacyjnych ministerstw);
  4. po otrzymaniu zgłoszenia, Krajowy Sekretariat ds. HELCOM: 
    a) dokonuje potwierdzenia jego otrzymania;
    b) dodaje (w przypadku nowych przedstawicieli / ekspertów) zgłoszonego przedstawiciela / eksperta do wskazanej formacji roboczej);
    c) przekazuje ekspertowi drogą e-mailową informację o dodaniu do wskazanej formacji roboczej HELCOM, informuje o portalu;
    d) zwraca się do eksperta drogą e-mailową o założenie konta indywidualnego na portalu w ciągu 2 tygodni od otrzymania wiadomości;
  5. przedstawiciel / ekspert jest zobowiązany założyć ww. konto we wskazanym terminie.
  6. w przypadku ew. problemów z założeniem konta indywidualnego, przedstawiciel / ekspert kontaktuje się z Krajowym Sekretariatem ds. HELCOM celem rozwiązania problemu. Krajowy Sekretariat ds. HELCOM może w sprawie problemu kontaktować się z Sekretariatem HELCOM w Helsinkach, a następnie informować przedstawiciela / eksperta o podjętych ustaleniach.
  7. w przypadku niezałożenia konta w ww. terminie (i jednoczesnym braku informacji o problemach technicznych z założeniem konta), zgłoszony przedstawiciel proszony jest ponownie o założenie konta indywidualnego na HELCOM Meeting Portal w ciągu 2 tygodni.
  8. po upływie ww. terminu, zgłoszony ekspert jest usuwany przez Krajowy Sekretariat ds. HELCOM ze wskazanej formacji roboczej, a właściwy podmiot jest powiadamiany o niezałożeniu przez eksperta konta w ww. terminach oraz o jego usunięciu.


Do obowiązków zgłoszonych przedstawicieli / ekspertów należy:

  1. założenie konta indywidualnego na Portalu HELCOM;
  2. w przypadku ew.  problemów z założeniem, kontakt z Krajowym Sekretariatem ds. HELCOM pod adresem e-mail: SekretariatHELCOM@mi.gov.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu: 022 522 56 06);
  3. udział w posiedzeniach oraz bieżącej pracy danej formacji roboczej HELCOM.

Na tej samej zasadzie odbywa się aktualizacja zgłoszonych przedstawicieli / ekspertów krajowych.

Aktualizacja odbywa się raz w roku (z inicjatywy Krajowego Sekretariatu ds. HELCOM) oraz na bieżąco (w inicjatywy innych podmiotów krajowych).

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
27.12.2023 10:53 Patryk Garski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Tomasz Król
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Portal Spotkań HELCOM (HELCOM Meeting Portal) i zasady zgłaszania kolejnych ekspertów 3.0 28.12.2023 09:45 Patryk Garski
Portal Spotkań HELCOM (HELCOM Meeting Portal) i zasady zgłaszania kolejnych ekspertów 2.0 28.12.2023 09:45 Patryk Garski
Portal Spotkań HELCOM (HELCOM Meeting Portal) i zasady zgłaszania kolejnych ekspertów 1.0 27.12.2023 10:53 Patryk Garski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}