W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Posiedzenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

26.05.2025

Podsumowanie bieżącej sytuacji na polskich drogach oraz propozycje rozwiązań służących poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem rosnącej liczby użytkowników pojazdów jednośladowych - to główne tematy posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, któremu przewodniczył wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec. W rozmowach, które były prowadzone 26 maja br. w Ministerstwie Infrastruktury, wzięli udział członkowie KRBRD - m.in. przedstawiciele Komendy Głównej Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwa Sprawiedliwości, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a także Instytutu Badawczego Dróg i Mostów, Instytutu Transportu Samochodowego, Polskiego Związku Motorowego oraz samorządów.

Posiedzenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, któremu przewodniczył wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec
- Trzeba zwrócić szczególną uwagę na dynamiczny wzrost liczby osób poruszających się hulajnogami i rowerami elektrycznymi, urządzeniami transportu osobistego oraz motorowerami, dlatego należy rozważyć wprowadzenie różnych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo ruchu drogowego - powiedział wiceminister Stanisław Bukowiec.


W pierwszej części spotkania przedstawiciel Komendy Głównej Policji zaprezentował stan bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce za okres styczeń - kwiecień 2025 r. Analiza danych pozwoliła na porównanie z analogicznym okresem roku ubiegłego oraz wskazanie obszarów wymagających pilnych interwencji.

W dalszej części obrad mówione zostały zasady korzystania z infrastruktury drogowej przez użytkowników hulajnóg elektrycznych ,rowerów elektrycznych oraz osoby poruszające się na urządzeniach transportu osobistego. Uczestnicy spotkania zwrócili ponadto uwagę na potrzebę wzmocnienia nadzoru policyjnego nad przestrzeganiem przepisów przez użytkowników pojazdów, które z uwagi na przekroczone parametry, takie jak moc silnika czy dopuszczalna prędkość, powinny być klasyfikowane jako motorowery lub motocykle elektryczne.

Szczególną uwagę poświęcono również zasadom ruchu drogowego na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym. Eksperci przedstawili propozycje rozwiązań, które mają na celu poprawę płynności i bezpieczeństwa ruchu w tych newralgicznych punktach sieci drogowej.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}