W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Powstanie koncepcja kolejnego odcinka S7

18.09.2019

18 września 2019 r. mazowiecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał umowę na opracowanie koncepcji programowej dla wylotowego odcinka drogi S7 z Warszawy w kierunku Trójmiasta, od Trasy Armii Krajowej w ciągu drogi S8 do Kiełpina. W wydarzeniu uczestniczył wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel oraz p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski.

S7 Kiełpin-Warszawa - mapa
- Rząd Prawa i Sprawiedliwości złożył Polakom obietnicę ukończenia najważniejszych ciągów dróg ekspresowych i autostrad, w tym na zaniedbywanej wcześniej osi północ –południe. Podpisując umowę na opracowanie koncepcji budowy wylotowego odcinka drogi S7 z Warszawy w kierunku Trójmiasta czynimy kolejny krok w kierunku jej realizacji - powiedział wiceminister Andrzej Bittel.

 

Wykonawcą koncepcji programowej będzie firma Value Engineering Sp. z o.o. Wartość umowy opiewa na 4,1 mln zł. Dokumentacja, będąca podstawą do postępowania przetargowego w trybie projektuj i buduj, powinna być gotowa w ciągu 12 miesięcy.

Projektowany odcinek o długości blisko 13 km będzie przebiegał przez tereny gmin Łomianki oraz Izabelin, a także warszawskie dzielnice Bielany, Bemowo i Wola. Na całym odcinku dwujezdniowa droga będzie posiadała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a na niektórych fragmentach nawet cztery pasy.

Przez zurbanizowane tereny Bemowa i Chomiczówki trasa będzie przeprowadzona dwoma tunelami o długości 1000 i 1100 m. Wjazd na drogę będzie możliwy poprzez pięć węzłów drogowych: Kolejowa, Wólka Węglowa, Janickiego, Generała Maczka i NS na trasie S8.

Ogłoszenie przetargu na realizację drogi ekspresowej S7 Kiełpin - Trasa Armii Krajowej w systemie projektuj i buduj jest przewidywane na koniec 2020 r. Podpisanie umowy na jego realizację powinno nastąpić w połowie 2021 r., a zakończenie budowy w 2025 r.

Podczas spotkania zaprezentowano również warianty przebiegu oraz przewidywany harmonogram prac przy budowie Obwodnicy Autostradowej Warszawy, która jest określana także jako Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej, oraz prowadzącej do niej drogi S10 Toruń - Wołomin. Pod koniec sierpnia bieżącego roku GDDKiA rozpoczęła prace nad opracowaniem studium korytarzowego dla tych nowych szlaków komunikacyjnych.

{"register":{"columns":[]}}