W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Premierowy kurs Pendolino do Zakopanego

18.10.2025

18 października 2025 r. odbył się pierwszy przejazd z pasażerami pociągów Pendolino na trasie Warszawa - Zakopane - Warszawa. PKP Intercity, na ten pierwszy, specjalny przejazd, sprzedawało bilety za symboliczne 1 zł. Od 14 grudnia 2025 r. popularne Pendolino będzie kursowało do Zakopanego regularnie. Spod Tatr najnowocześniejszy pociąg w Polsce będzie jeździł do Trójmiasta, przez Warszawę oraz Kraków. Ponadto w okresie wakacyjnym skład będzie miał wydłużoną trasę do Kołobrzegu.

Minister infrastruktury Dariusz Klimczak w trakcie konferencji prasowej na stacji kolejowej w Zakopanem
— Dzisiaj Zakopane obchodzi swoje 92. urodziny, więc mamy dla mieszkańców znakomity prezent. Pociąg Pendolino po raz pierwszy przyjechał pod Tatry. Od 14 grudnia będzie kursował codziennie z Gdyni. Śniadanie będzie można zjeść nad polskim morzem, kolację pod Tatrami, a pyszny obiad zaoferuje restauracja WARS — powiedział minister Klimczak. 


Popularne składy Pendolino kursują w ramach najbardziej komfortowej kategorii pociągów, czyli Express InterCity Premium (EIP). Na pokładzie znajdują się łącznie 402 miejsca – 45 w klasie pierwszej i 357 w drugiej. Regulowane fotele w obu klasach, rozkładane stoliki, indywidualne oświetlenie oraz gniazdko elektryczne przy każdym miejscu gwarantują komfortową podróż. Przy fotelach znajdują się wieszaki oraz półki na bagaż podręczny. Pasażerowie mogą korzystać z wi-fi. Składy zostały zaprojektowane z myślą o potrzebach różnych grup pasażerów, w tym osób z niepełnosprawnościami, rodzin z dziećmi czy rowerzystów. Miejsca siedzące oznaczono alfabetem Braille’a. Dla podróżnych o ograniczonej możliwościach ruchowej, przy wejściu do trzeciego członu, została zamontowana winda, która ułatwia wsiadanie i wysiadanie. W pociągu znajdują się również trzy przedziały dla opiekunów z dziećmi, a jedna z toalet została wyposażona w przewijak. W środkowej części składu umiejscowiona jest część restauracyjna. Pasażerowie pierwszej klasy otrzymują poczęstunek do wyboru z menu, który jest dostarczany do ich miejsc.

Więcej połączeń do/z Zakopanego

W nowym rocznym rozkładzie jazdy do/z Zakopanego będzie kursowało 12 par połączeń (10 całorocznych i 2 sezonowe). To o 1 więcej niż w rozkładzie obecnie obowiązującym. Podhale zyska nowe szybkie połączenia – do pociągu EIC Tatry relacji Zakopane – Warszawa dołączą całoroczne EIC Kaszub relacji Zakopane – Gdynia oraz pociąg kategorii EIP relacji Zakopane – Gdynia. Nowością będzie także nocny pociąg IC Podhalanin relacji Zakopane – Świnoujście, który od połowy grudnia będzie kursował codziennie przez Kraków (dotychczas tylko sezonowo i bez obsługi Krakowa). Między Zakopanem a Trójmiastem kursować będą 4 pary połączeń całorocznych i 1 sezonowe, do/z Warszawy – 6 par połączeń całorocznych i 1 sezonowe, do/z Krakowa - 9 par całorocznych i 2 sezonowe. Ponadto podróżni ze stolicy Tatr będą mieli codziennie 3 pary połączeń do Poznania i Łodzi, 2 do Szczecina, 1 do Wrocławia oraz Katowic.

{"register":{"columns":[]}}