Przedłużenie certyfikatu audytora bezpieczeństwa ruchu drogowego
Audytor bezpieczeństwa ruchu drogowego ma obowiązek stałego podnoszenia kwalifikacji zawodowych na szkoleniach okresowych co najmniej raz na 5 lat, zgodnie z art. 24n ust. 3 ustawy o drogach publicznych.
Osoba ubiegająca się o przedłużenie certyfikatu audytora bezpieczeństwa ruchu drogowego na kolejne 5 lat zobowiązana jest złożyć wniosek do Ministra Infrastruktury wraz ze wskazanymi poniżej dokumentami.
Zaleca się, aby wniosek o przedłużenie certyfikatu audytora brd złożyć na miesiąc przed upływem terminu ważności posiadanego certyfikatu, jednak nie może to nastąpić później niż w dniu utraty jego ważności.
Materiały
Przedłużenie certyfikatu audytora bezpieczeństwa ruchu drogowego - wykaz niezbędnych dokumentówlista_sprawdzająca_-_przedłużenie_certyfikatu_2025.docx 0.02MB Oświadczenie audytora bezpieczeństwa ruchu drogowego o korzystaniu z pełni praw publicznych złożone pod rygorem odpowiedzialności za fałszywe zeznania
oświadczenie_2025.docx 0.02MB
- oświadczenie audytora bezpieczeństwa ruchu drogowego o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych złożone pod rygorem odpowiedzialności za fałszywe zeznania;
- oświadczenie audytora bezpieczeństwa ruchu drogowego o korzystaniu z pełni praw publicznych złożone pod rygorem odpowiedzialności za fałszywe zeznania;
- zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego, wydane nie wcześniej niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku;
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia okresowego dla audytorów bezpieczeństwa ruchu drogowego (oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem zgodnie z art. 76a § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego; oryginał zaświadczenia zostanie zwrócony drogą pocztową po dokonaniu weryfikacji dokumentów);
- potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za przedłużenie certyfikatu audytora bezpieczeństwa ruchu drogowego w kwocie 17 zł na konto:
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centrum Obsługi Podatnika
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
Tytułem: certyfikat audytora brd – opłata skarbowa – imię i nazwisko wnioskodawcy
Wniosek wraz z dokumentami należy przesyłać bezpośrednio na adres:
Ministerstwo Infrastruktury
Departament Dróg Publicznych
ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa
Informacje praktyczne
- Wniosek należy złożyć najpóźniej w dniu utraty ważności posiadanego certyfikatu. W przypadku nadania wniosku za pośrednictwem Poczty Polskiej liczy się data stempla pocztowego. Przeoczenie terminu powoduje utratę certyfikatu. Przepisy ustawy o drogach publicznych nie przewidują możliwości jego „wznowienia” z datą wsteczną.
- Ukończenie szkolenia okresowego nie może nastąpić później niż ostatniego dnia obowiązywania certyfikatu. Mając jednak na uwadze termin na złożenie wniosku o przedłużenie certyfikatu oraz ograniczoną liczbę szkoleń organizowanych przez uprawnione podmioty, zaleca się nie odkładanie uczestnictwa w szkoleniu okresowym na koniec obowiązywania posiadanego certyfikatu.
- Oryginały takich dokumentów, jak zaświadczenie o ukończeniu szkolenia okresowego dla audytorów bezpieczeństwa ruchu drogowego są odsyłane wnioskodawcy po rozpatrzeniu sprawy.
- W przypadku składania kopii dokumentów, muszą one być poświadczone za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym.
- Wnioski składane drogą elektroniczną (np. poprzez eDoręczenia) oraz załączniki do wniosku muszą być opatrzone podpisem elektronicznym. Elektronicznego poświadczenia zgodności dokumentu z okazanym oryginałem w wersji fizycznej można dokonać u notariusza.
- Do przedłużenia certyfikatu audytora bezpieczeństwa ruchu drogowego konieczne jest łączne spełnienie wszystkich warunków określonych w art. 24n ust. 7 ustawy o drogach publicznych.
Podstawa prawna
Przedłużyć certyfikat audytora bezpieczeństwa ruchu drogowego mogą osoby spełniające wymagania określone w art. 24n ust. 7 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2025 r. poz. 889).
Kwestie związane ze składaniem oświadczeń oraz przedkładaniem poświadczonych kopii dokumentów wynikają z art. 75 § 2 i 76a § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).