Środki z UE wesprą budowę drogi ekspresowej S6 i autostrady A2

Minister Andrzej Adamczyk na konferencji podpisania umowy o unijne dofinansowanie budowę drogi ekspresowej S6 i autostrady A2

Unia Europejska przekaże ponad 984 mln zł na budowę odcinka drogi ekspresowej S6 łączącego Słupsk i Gdańsk oraz blisko 330 mln zł na budowę odcinka autostrady A2 pomiędzy Warszawą i Mińskiem Mazowieckim.

Umowę o unijne dofinansowanie projektów „Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk, odc. Bożepole Wielkie - początek obwodnicy Trójmiasta” oraz „Budowa autostrady A2, odc. Warszawa (w. Lubelska) - Mińsk Mazowiecki” zawarły 20 listopada 2018 r. Centrum Unijnych Projektów Transportowych i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Budowa S6 Bożepole Wielkie - początek obwodnicy Trójmiasta, o długości prawie 41 km, została podzielona na 3 zadania:

  • Bożepole Wielkie (z węzłem) – w. Luzino (z węzłem),
  • w. Luzino (bez węzła) – w. Szemud (z węzłem),
  • w. Szemud (bez węzła) – w. Gdynia Wielki Kack (z węzłem).

Planowany termin zakończenia realizacji tej inwestycji to październik 2021 r. Całkowity koszt budowy wyniesie ponad 2,03 mld zł, a unijne dofinansowanie przekroczy 984 mln zł.  

- Przygotowujemy dalszą realizację korytarza drogi ekspresowej S6 w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Trwają niezbędne prace przygotowawcze w tej sprawie – powiedział obecny podczas podpisania umów minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

 

Całkowity koszt budowy autostrady A2 od Warszawy (w. Lubelska) do Mińska Mazowieckiego jest szacowany na blisko 830 mln zł. Dofinansowanie UE wyniesie prawie 330 mln zł. Planowany termin ukończenia inwestycji to czerwiec 2020 r.

Prace inwestycyjne w ramach zadania o długości prawie 15 km zostały podzielone na dwa odcinki:

  • węzeł Lubelska (bez węzła) - węzeł Konik (z węzłem) o długości około 5,6 km,
  • węzeł Konik (bez węzła) - początek obwodnicy Mińska Mazowieckiego o długości ponad 9 km.

Na całej długości A2 Warszawa – Mińsk Mazowiecki przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu, z rezerwą pod trzeci pas.

- Odcinek ten należy do kluczowych na naszej sieci drogowej. Jest to element transeuropejskiej sieci TEN-T oraz korytarza Bałtyk - Morze Północne. W ramach obecnie realizowanego Programu Budowy Dróg Krajowych A2 zostanie przedłużona aż do Białej Podlaskiej, gdzie połączy się priorytetową dla obecnego rządu trasą Via Carpatia – podkreślił  minister A. Adamczyk.

 

Budowany odcinek autostrady A2 pomiędzy Warszawą i Mińskiem Mazowieckim ma znaczenie nie tylko krajowe, ale również międzynarodowe. Stanowi on fragment międzynarodowej drogi E30 biegnącej z miasta Cork w Irlandii, aż do Omska w Rosji.

Navigation Menu

Metrics