W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rusza budowa kolejnego odcinka A1

30.08.2018

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała 30 sierpnia 2018 r. w obecności wiceministra infrastruktury Marka Chodkiewicza umowę na realizację kolejnego odcinka autostrady A1 od Radomska do granicy z woj. śląskim. To jeden z pięciu brakujących odcinków autostrady A1 pomiędzy Tuszynem a Częstochową. Na dwa z nich w lipcu 2018 r. podpisano już umowy z wykonawcami. Trwa także budowa odcinków A1 w woj. śląskim od węzła Częstochowa Północ do Pyrzowic.

A1 Radomsko - granica woj. śląskiego
Dzisiaj podpisujemy umowę na realizację kolejnego odcinka autostrady A1 w woj. łódzkim. Powstanie trasa, która połączy polskie wybrzeże, polskie porty z południem Europy. To kluczowa inwestycja, kręgosłup drogowy Polski – powiedział wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz.

Odcinek Radomsko – granica województw (odcinek D) jest najkrótszym (7 km) fragmentem budowy autostrady A1 Tuszyn - Częstochowa. Jego budową zajmie się Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR z Zawiercia, a koszt prac budowlanych to ok. 338,2 mln zł. Czas realizacji to 32 miesiące (z wyłączeniem okresów zimowych: 15 grudnia - 15 marca).

Po przebudowie kierowcy będą mieli do dyspozycji po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Betonowa nawierzchnia zapewni dużą trwałość trasy. Ocenia się, że bez poważniejszych zabiegów remontowych powinna służyć 30-40 lat.

Ukończenie budowy autostrady A1 pozwoli na bezpieczne i szybkie skomunikowanie południa Polski z portami trójmiejskimi, a tym samym ułatwi dostęp do nich naszym południowym sąsiadom: Czechom, Słowakom i Węgrom. Przyczyni się także do rozwoju gospodarczego na poziomie lokalnym.

A1 od Tuszyna do obwodnicy Częstochowy będzie miała ok. 81 km, łączny koszt realizacji to ok. 3,7 mld zł (w tym m.in.: prace budowlane, odszkodowania za nieruchomości, nadzór). Trasa została podzielona na 5 odcinków realizacyjnych:

  • Odcinek A - węzeł Tuszyn - węzeł Piotrków Trybunalski Południe, długość ok. 15,9 km

30 lipca 2018 r. podpisano umowę z konsorcjum Budimex i Strabag (wartość 478,9 mln zł);

  • Odcinek B - w. Piotrków Trybunalski Południe - Kamieńsk, ok. 24,2 km

12 lipca 2018 r. wybrano najkorzystniejszą ofertę, trwa kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, po jej zakończeniu nastąpi podpisanie umowy (planowane we wrześniu);

  • Odcinek C - Kamieńsk - Radomsko, ok. 16,7 km

25 lipca 2018 r. wybrano najkorzystniejszą ofertę, trwa kontrola uprzednia, po jej zakończeniu nastąpi podpisanie umowy (planowane we wrześniu);

  • Odcinek D - Radomsko - gr. woj., ok. 7 km

30 sierpnia 2018 r. podpisano umowę z przedsiębiorstwem INTERCOR (wartość 338,3 mln zł);

  • Odcinek E - gr. woj. łódzkiego - w. Częstochowa Północ, ok. 16,9 km

23 lipca 2018 r. podpisano umowę na realizację z firmą POLAQUA (wartość 596,5 mln zł).

Na 2019 r. zostało zaplanowane oddanie do ruchu autostrady A1 w woj. śląskim. Trasa od obwodnicy Częstochowy do Pyrzowic, o długości ok. 57,7 km i łącznej wartości ok. 2,6 mld zł (w tym m.in.: prace budowlane, odszkodowania za nieruchomości, nadzór), została podzielona na 4 odcinki realizacyjne:

  • Odcinek F - Częstochowa Północ – Częstochowa Blachownia, ok. 21,3 km,
  • Odcinek G - Częstochowa Blachownia – Częstochowa Południe, 4,7 km,
  • Odcinek H Częstochowa Południe – Woźniki, ok. 16,7 km,
  • Odcinek I - Woźniki – Pyrzowice, ok. 15,2 km.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}