W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Spółka PKP CARGO podpisała list intencyjny w sprawie produkcji wagonów

01.10.2021

1 października 2021 r. PKP CARGO i Wagony Świdnica, spółka należąca do amerykańskiej Grupy Greenbrier, jednego z największych na świecie producentów kolejowego taboru towarowego, podpisały list intencyjny o partnerskiej współpracy przy produkcji wagonów w Gniewczynie Łańcuckiej.

Lokomotywa PKP Cargo
- Rząd dostrzega potencjał przewozu towarów koleją. Dlatego realizujemy inwestycje w ramach Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r. - modernizujemy linie kolejowe przystosowując je do wyższych prędkości oraz przejazdu cięższych składów. Jestem przekonany, że lepsze warunki świadczenia tego rodzaju usług przyczynią się do dalszego rozwoju przewozów towarowych – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.  

 

Przedmiotem listu intencyjnego jest „wyrażenie zainteresowania przez obie spółki ewentualną współpracą w zakresie produkcji określonych typów wagonów towarowych, a w szczególności udzielenia przez Wagony Świdnica pewnego rodzaju wsparcia techniczno-technologicznego”. Związane jest to z zamiarem wybudowania i uruchomienia przez PKP CARGO fabryki w Gniewczynie Łańcuckiej zajmującej się produkcją wagonów do przewozów towarowych.

- Koncepcja, którą chcemy zrealizować polega na tym, że PKP CARGO będzie właścicielem fabryki, natomiast Greenbrier ma pełnić rolę naszego partnera technologicznego, dostarczając know-how niezbędne do uruchomienia produkcji – wyjaśnia Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO SA. I dodaje, że szczegóły i warunki współpracy będą zapisane w umowie, która teraz będzie przedmiotem negocjacji zainteresowanych przedsiębiorstw. Szef PKP CARGO liczy, że pierwsze wagony zostaną wyprodukowane na przełomie 2022 i 2023 roku.

 

Prezes Warsewicz podkreślił, że uruchomienie produkcji wagonów w Gniewczynie to jeden ze strategicznych celów PKP CARGO. Wyzwaniem dla spółki jest bowiem wymiana taboru, gdyż większość wagonów użytkowanych przez spółkę liczy więcej niż 30 lat. Tymczasem podaż wagonów towarowych na rynku jest niewystraczająca, jest to jedno z wąskich gardeł utrudniających funkcjonowanie przewoźnikom kolejowym. Ponadto nowe wagony oznaczają podniesienie możliwości operacyjnych, choćby z tego powodu, że zabierają ładunki o większej masie.
 
Uroczyste podpisanie listu intencyjnego odbyło się w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, w trakcie obchodów 20-lecia PKP CARGO SA.

{"register":{"columns":[]}}