Sprawniejsze podróże koleją przez Most Gdański

Przebudowa mostu gdańskiego w Warszawie

8 listopada 2018 r. wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel uczestniczył w podpisaniu umowy na przebudowę konstrukcji pod jednym z dwóch torów kolejowego Mostu Gdańskiego w Warszawie. Wartość umowy to ponad 75 mln zł. Prace rozpoczną się jeszcze w tym roku. Inwestycja będzie wykonywana w terminie 9 miesięcy od podpisania umowy.

- Przebudowa obiektów inżynieryjnych, m.in. takich jak Most Gdański otwiera możliwość tworzenia sprawnych połączeń w stolicy i aglomeracji. Znaczące efekty przyniosła już modernizacja warszawskiej linii obwodowej z przebudowanymi i nowymi przystankami. Oznacza to lepsze dojazdy mieszkańców do pracy i do szkoły. W Krajowym Programie Kolejowym jest wiele projektów, których efektem będzie lepsza i zintegrowana komunikacja w dużych miastach – powiedział wiceminister Andrzej Bittel.

 

Prace na Moście Gdańskim pomiędzy stacją Warszawa Gdańska a przystankiem Warszawa ZOO będą polegały na kompleksowej wymianie dziewięciu przęseł stalowej konstrukcji o długości ponad 800 m. Wzmocnione zostaną fundamenty podpór. Wymienione tory i sieć trakcyjna zapewnią sprawniejsze przejazdy pociągów warszawską linią obwodową. Po zakończeniu robót obiekt będzie dostosowany do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Zwiększy się przepustowość linii. Roboty zostały tak zaplanowane, że nie będą miały wpływu na kursowanie pociągów.

- Most Gdański jest ważnym ogniwem linii obwodowej. Za niespełna rok zapewni sprawniejsze podróże. Inwestycja za ponad 75 mln zł obejmuje kompleksową przebudowę przęseł pod jednym torem. Na przylegającej, równoległej konstrukcji prace wykonano w 2016 r. – powiedział Ireneusz Merchel, Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

 

W 2016 roku zakończono przebudowę młodszej, wybudowanej w latach 70. XX wieku, konstrukcji Mostu Gdańskiego. Jest przystosowana do obsługi cięższych składów pasażerskich i towarowych. Pociągi pasażerskie mogą przejeżdżać z prędkością 80 km/h, a towarowe 60 km/h.

Zadanie „Wykonanie robót budowlanych oraz opracowanie dokumentacji projektowej wraz z wykonaniem robót dla zabudowy koryta balastowego w torze nr 1 wraz z nawierzchnią kolejową na tłuczniu oraz robotami towarzyszącymi, związanymi z poprawą bezpieczeństwa na kolejowym Moście Gdańskim w Warszawie” w ramach projektu: „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej – Prace na moście Gdańskim w Warszawie” jest realizowane ze środków budżetowych PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Navigation Menu

Metrics