W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Stacja Łódź Kaliska będzie przebudowana

07.08.2019

7 sierpnia 2019 r. wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel uczestniczył w podpisaniu przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA umowy na prace projektowe i budowlane na stacji Łódź Kaliska w ramach projektu „Zwiększenie dostępności magistrali E20 i C-E20 poprzez poprawę stanu technicznego przyległych linii kolejowych”. Inwestycja poprawi dostępność kolei w województwie łódzkim w ruchu aglomeracyjnym, regionalnym i międzynarodowym. Poza lepszą obsługa pasażerską, zwiększy się sprawność przewozów towarowych.

Wiceminister A. Bittel uczestniczył w podpisaniu umowy na prace projektowe i budowlane na stacji Łódź Kaliska
- Dzięki modernizacji stacji Łódź Kaliska poprawi się jej przepustowość. Dzisiaj przejeżdża przez nią około 200 pociągów dziennie, po zakończeniu robót nawet 400 na dobę – powiedział wiceminister A. Bittel.

 

Za 337 mln zł Łódź Kaliska stanie się stacją sprawniej obsługującą większą liczbę pociągów. Przebudowanych zostanie pięć peronów, a przejścia pod torami i kładki dla pieszych ułatwią komunikację między miastem i stacją kolejową. Inwestycja PKP PLK SA otwiera nowe możliwości podróży w aglomeracji, między regionami oraz dla transportu towarowego. Dzięki wykorzystaniu nieczynnego obecnie wiaduktu wschodniego i budowie na nim 3 nowych torów, zlikwidowane zostanie „wąskie gardło” – jednotorowe połączenie z Łodzi Kaliskiej w kierunku południowo- wschodnim, m.in. do stacji Łódź Chojny i dalej w kierunku woj. świętokrzyskiego i podkarpackiego. Efektem prac będzie znaczne zwiększenie możliwości przejazdu pociągów - sprawne podróże od Kutna i Łowicza (z linii nr 15), w stronę Zduńskiej Woli, Sieradza, Kalisza (linią nr 14) oraz Tomaszowa Mazowieckiego, Opoczna, Skarżyska, Dębicy (linią nr 25).

W ramach projektu dotychczasowe urządzenia sterowania ruchem zostaną zastąpione komputerowymi. Sprawniejsza, szybsza i bezpieczniejsza będzie obsługa przejazdu pociągów. Zmodernizowanych zostanie 15 km torów i 47 rozjazdów. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Tory będą przystosowane do prędkości 100 km/h (obecnie 60 km/h).
Zadanie w całości finansowane jest z budżetu państwa. Inwestycja zostanie zrealizowana w latach 2019- 2022. Roboty budowlane rozpoczną się 2020 roku.

Zdjęcia (1)