W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Stacja Warszawa Powązki zapewni lepszy dostęp do kolei

03.09.2019

3 września 2019 r. wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel mówił o postępach prac na budowie nowego przystanku kolejowego Warszawa Powązki.

Na przystanku kolejowym Warszawa Powązki trwają prace budowlane.
- Od ubiegłego roku warszawska linia obwodowa wykorzystywana jest do przewozów pasażerskich. Przystanek Powązkowska będzie atrakcyjnym miejscem przesiadkowym dla mieszkańców Woli i Żoliborza, a dzięki budowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe  kładce połączy obie dzielnice – powiedział wiceminister A. Bittel podczas briefingu prasowego na budowie drugiego peronu stacji.

 

Od strony Woli wykonawca wyrównał również skarpę. W pierwszej kolejności ułożył płyty krawędziowe tzw. elki. Na plac budowy dowożone są kolejne elementy nowego przystanku. Rozpocznie się układanie nawierzchni.

Jest już podstawowa konstrukcja pierwszego peronu nowego przystanku Warszawa Powązki. Na większej części wykonawca ułożył antypoślizgową nawierzchnię. Zainstalowane zostały stalowe elementy długiej wiaty. Przykryje ona 70 proc. peronu.

Budowane są schody do wiaduktu na Powązkowskiej. Powstaje także kładka, która zapewni dogodne dojście na perony oraz połączy dzielnicę Wolę i Żoliborz. Wykonawca zamontował stalowy stelaż między filarami. Na nim wykonana zostanie żelbetowa konstrukcja przęsła. Osadzone będą elementy zabytkowego wiaduktu znad ul. Obozowej. W ten sposób historyczne elementy będą nadal wykorzystane i związane z koleją.

Prace odbywają się przy zachowaniu ruchu pociągów pasażerskich i towarowych. Wymaga to od wykonawcy szczególnej uwagi i odpowiedniego przygotowywania kolejnych etapów prac.

Przystanek Warszawa Powązki jest budowany w ramach projektu „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)”, o wartości ok. 200 milionów złotych, który współfinansowany jest z mechanizmu CEF – Łącząc Europę.

Efektem budowy przystanku Warszawa Powązki i modernizacji mostu Gdańskiego będzie zwiększenie możliwości przepustowych linii. Da to przewoźnikom możliwość przejazdu pociągami w takcie. Możliwe jest zwiększenie liczby połączeń po linii obwodowej z 60 do około 100 pociągów.

Zupełnie nowym przystankiem na mapie stolicy jest Warszawa Koło przy ulicy Obozowej. Wygodne dojście na perony zapewniają windy i pochylnie.

Przystanek jest wyposażony w wiaty, oświetlenie, nagłośnienie i system dynamicznej informacji pasażerskiej. Podobny standard obsługi mają przystanki Warszawa Młynów, Warszawa Wola i 8 peron Warszawy Zachodniej. Wszystkie umożliwiają sprawne dojazdy do pracy i do szkoły. Większe możliwości komunikacyjne zyskają mieszkańcy koło przystanku Warszawa Młynów, kiedy wybudowana zostanie druga linia metra. Młynów będzie wygodnym węzłem przesiadkowym miedzy koleją a innymi środkami transportu

Więcej informacji na stronie PKP PLK.  

{"register":{"columns":[]}}