W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Umowa na kolejny odcinek S61 podpisana

19.07.2018

19 lipca 2018 r., w obecności wiceministra infrastruktury Marka Chodkiewicza, podpisana została umowa na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S61 od węzła Ełk Południe do węzła Wysokie. Wykonawcą 23-kilometrowego fragmentu trasy, wraz z połączeniem z obwodnicą Ełku w ciągu S16, będzie konsorcjum firm Trakcja PRKiI SA Warszawa, Mostostal Warszawa SA i Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z o.o. Białystok. Wartość zadania wynosi ok. 685,9 mln zł. Planowany czas realizacji to 29 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Zakończenie inwestycji przewidziane jest w III kwartale 2021 r.

S61 Ełk Południe - Wysokie
- Via Baltica to jedna z najważniejszych tras, nie tylko z punktu widzenia układu komunikacyjnego Polski, ale i całej Europy Środkowo-Wschodniej. Dlatego obecny rząd przykłada szczególną wagę do jej jak najszybszej realizacji. Odcinek S61 od węzła Ełk Południe do węzła Wysokie, na którego budowę podpisujemy dzisiaj umowę, jest o tyle istotny, że obejmuje także budowę połączenia z już oddaną do ruchu obwodnicą Ełku. Dla regionu oznacza to bezpośrednie połączenie komunikacyjne z międzynarodową trasą, która połączy północ i południe Europy – powiedział wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz.


Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”.  Zadaniem wykonawcy, przed przystąpieniem do prac budowlanych, będzie wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej zgodnie z wymaganiami zamawiającego, zawartymi w programie funkcjonalno-użytkowym oraz uzyskanie wszelkich wymaganych uzgodnień, zezwoleń i decyzji niezbędnych do zaprojektowania i wybudowania drogi.

Inwestycja będzie polegała na budowie odcinków dwujezdniowych dróg ekspresowych S61 oraz S16, wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Połączenie z siecią dróg lokalnych będzie możliwe poprzez węzeł Ełk Wschód.

Droga ekspresowa S61 Szczuczyn – Raczki na terenie województwa warmińsko-mazurskiego została podzielona na trzy odcinki realizacyjne:

  • Szczuczyn – Ełk Południe (23 km),
  • Ełk Południe - Wysokie (23 km, w tym połączenie z obwodnicą Ełku w ciągu S16 o długości  4 km),
  • Wysokie - Raczki (20 km).

4 lipca 2018 r. podpisana została umowa na projekt i budowę odcinka Wysokie – Raczki. Na podpisanie umowy oczekuje jeszcze odcinek S61 Szczuczyn – Ełk Południe.

Via Baltica w realizacji

Obecnie w realizacji jest 165 km drogi ekspresowej S61 o wartości 4 mld zł. Wkrótce zostaną podpisane umowy na budowę kolejnych 36 km tej trasy na łączną kwotę ok. 1,2 mld zł.

Budowa S61 została podzielona na odcinki:

Podborze – Śniadowo, długość ok. 19,5 km

  • w realizacji, wykonawca: RUBAU POLSKA i CONSTRUCCIONES RUBAU Hiszpania,
  • wartość ok. 479 mln zł, umowa zawarta 30.01.2018 r., oddanie planowane w IV kw. 2020 r.

Śniadowo – Łomża Południe, ok. 17 km

  • w realizacji, wykonawca: POLAQUA,

  • wartość ok. 380 mln zł, umowa zawarta 9.02.2018 r., oddanie planowane w IV kw. 2020 r.

Łomża Południe – Łomża Zachód, ok. 7,2 km

  • w realizacji, wykonawca: MOTA ENGIL Central Europe,
  • wartość ok. 218 mln zł, umowa zawarta 21.12.2017 r., oddanie planowane w IV kw. 2020 r.

Łomża Zachód – Kolno, ok. 13 km

  • trwa wybór wykonawcy,
  • wartość ok.  525,6 mln zł, oddanie planowane w II połowie 2021 r.

Kolno – Stawiski, ok. 16,5 km

  • w realizacji, wykonawca: STRABAG,
  • wartość ok. 288 mln zł, umowa zawarta 31.10.2017 r., oddanie planowane w IV kw. 2020 r.

Stawiski – Szczuczyn, ok. 18 km

  • w realizacji, wykonawca: BUDIMEX,
  • wartość ok. 342 mln zł, umowa zawarta 31.10.2017 r., oddanie planowane w IV kw. 2020 r.

Obwodnica Szczuczyna II jezdnia, ok. 6,6 km

  • w realizacji, wykonawca: POLAQUA,
  • wartość ok. 75 mln zł, umowa zawarta 26.05.2017 r., oddanie planowane wiosną 2020 r.

Szczuczyn – Ełk Południe, ok. 23 km

  • w przetargu wybrano konsorcjum Porr SA, Porr Bau GmbH, UNIBEP SA (umowa jeszcze nie podpisana),
  • wartość ok. 700 mln zł, oddanie planowane w III kw. 2021 r.

Ełk Południe - Wysokie, ok. 23 km (wraz z S16 do Ełku)

  • w realizacji, wykonawca: konsorcjum TRAKCJA PRKI, Mostostal Warszawa, Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Białystok,
  • wartość ok.  686 mln zł, umowa zawarta 19.07.2018 r. oddanie planowane w III kw. 2021 r.

Wysokie – Raczki, ok. 20 km

  • w realizacji, wykonawca: BUDIMEX,
  • wartość 484 mln zł, umowa zawarta 4.07.2018 r., oddanie planowane w poł. 2021 r.

Raczki – obw. Suwałk, ok. 13 km

  • w użytkowaniu, wykonawca: BUDIMEX, realizacja łącznie z obw. Augustowa,
  • wartość 659 mln zł, oddana 2014 r.

Obwodnica Suwałk, ok. 12,8 km

  • w realizacji, wykonawca: BUDIMEX,
  • wartość ok. 300 mln zł, umowa zawarta 29.09.2015 r., oddanie planowane wiosną 2019 r.

Suwałki – Budzisko, ok. 24,2 km

  • w realizacji, wykonawca: IMPRESA PIZZAROTTI,
  • wartość ok. 605 mln zł, umowa zawarta 6.06.2017 r., oddanie planowane w połowie 2020 r.

Polski odcinek Via Baltica to również blisko 105 km drogi ekspresowej S8 od węzła Powązkowska w Warszawie do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. W tym roku kierowcy pojadą brakującymi odcinkami trasy od Wyszkowa do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. Łączny koszt budowy S8 Warszawa - Ostrów Mazowiecka  to ok. 4 mld zł.

Budowa drogi ekspresowej S61 Szczuczyn - Budzisko, odc. Szczuczyn – Raczki jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Instrumentu  „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility - CEF).

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}