W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Umowa na prace przygotowawcze dla Drogi Czerwonej podpisana!

28.10.2022

Nowa trasa połączy istniejącą sieć dróg szybkiego ruchu z dynamicznie rozwijającym się portem w Gdyni. Mosty Katowice za sporządzenie dokumentacji projektowej dla ok. 9 km drogi otrzymają nieco ponad 8 mln zł.

Umowa na prace przygotowawcze dla Drogi Czerwonej podpisana!
– Droga Czerwona zapewni bezpośrednie połączenie Portu Gdynia z siecią dróg krajowych, w tym z trasą ekspresową S6. Zwiększy to jego możliwości przeładunkowe i rozwojowe. Dzisiejsza umowa to kolejny krok w kierunku realizacji tej trasy – wcześniej Minister Infrastruktury zatwierdził Program inwestycji,  podpisano także porozumienie o finasowaniu prac przygotowawczych przez Centralny Port Komunikacyjny – powiedział wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.


Biuro projektowe wykona dokumentację przygotowawczą do nowej drogi krajowej, która została podzielona na trzy odcinki realizacyjne:

· węzeł Gdynia Chylonia – węzeł Kwiatkowskiego II,

· węzeł Kwiatkowskiego II – węzeł Ofiar Grudnia ‘70,

· węzeł Ofiar Grudnia ‘70 – węzeł Terminal Promowy.

Dla pierwszego odcinka wykonawca przygotuje koncepcję programową oraz przeprowadzi badania geologiczne. Dla dwóch pozostałych stworzy studium komunikacyjne. Ma na to 18 miesięcy. Powstałe opracowania zostaną zweryfikowane i zatwierdzone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Następnie wykonawca przygotuje dokumentację do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Po jej uzyskaniu GDDKiA ogłosi przetargu na realizację tej inwestycji w formule Projektuj i buduj.

Nowy dwujezdniowy odcinek będzie przebiegła od Portu Gdynia do węzła Gdynia Chylonia w miejscu skrzyżowania ul. Morskiej z Obwodnicą Trójmiasta. Trasa Kwiatkowskiego, czyli obecne połączenie drogowe z portem, ma ograniczoną nośność i nie zapewnia dogodnego połączenia dla ruchu ciężkiego. Droga Czerwona powstanie w standardzie wymaganym dla drogowej sieci TEN-T, w klasie GP (droga główna ruchu przyspieszonego), a z pozostałą siecią będzie skomunikowana poprzez pięć węzłów drogowych. Dla pieszych i rowerzystów przewidziano infrastrukturę w postaci kładek oraz tuneli.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}