W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Umowa na rozbudowę bazy dla lodołamaczy podpisana

07.05.2021

7 maja 2021 r., w obecności wiceministra infrastruktury Marka Gróbarczyka, podpisana została umowa na rozbudowę bazy postojowo-cumowniczej dla lodołamaczy w Szczecinie.

Podpisano umowę na rozbudowę bazy postojowo-cumowniczej dla lodołamaczy w Szczecinie

Dotychczasowa baza dla lodołamaczy w Szczecinie zostanie rozbudowana. W ramach inwestycji przewiduje się m.in. rozbiórkę istniejącej infrastruktury działkowej, istniejących nabrzeży basenu postojowego oraz istniejących umocnień brzegowych wzdłuż rzeki Regalicy. W ich miejsce wybudowane zostanie nabrzeże postojowo-cumownicze dla lodołamaczy, o długości około 140 m, z miejscami do cumowania dla 8 jednostek. Ponadto przebudowany zostanie istniejący basen manewrowo-postojowy oraz wzniesiony budynek magazynowy z częścią socjalną i biurową. Teren objęty inwestycją będzie wyposażony w niezbędną infrastrukturę techniczną, w tym nowy garaż i wiatę magazynową.

- Rozbudowa bazy szczecińskich lodołamaczy jest bardzo istotna ze względu na konieczność utrzymania żeglowności w dolnym biegu Odry. Ponadto znacznie podniesie poziom bezpieczeństwa przeciwpowodziowego w regionie – powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

 

Prace mają zakończyć się w 2022 r. Koszt inwestycji wyniesie ok. 22 mln zł.

Inwestycja wpisuje się w Projekt ochrony przeciwpowodziowej w dorzeczu Odry i Wisły (POPDOW). Jednym z kluczowych komponentów PODPOW jest ochrona przeciwpowodziowa Środkowej i Dolnej Odry.  Celem tego komponentu jest wzmocnienie ochrony przed letnimi i zimowymi powodziami na obszarze Szczecina, Słubic, Gryfina i innych mniejszych miejscowości położonych wzdłuż Odry. Zakłada się m.in. przebudowę i budowę wałów przeciwpowodziowych oraz inne prace chroniące brzegi rzeki (umocnienia, bariery itd.), odbudowę ostróg, pogłębienie koryta Odry oraz jej kanałów w miejscach limitujących żeglugę lodołamaczy. Aby ułatwić bezpieczne przejście lodołamaczy niezbędna jest też przebudowa pięciu mostów. Dla zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi powstaną też urządzenia nawigacyjne i cumownicze dla lodołamaczy.

{"register":{"columns":[]}}