W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wiadukt w Mielcu będzie częścią modernizacji linii kolejowej Mielec – Padew Narodowa

30.07.2020

30 lipca 2020 r. wiceminister infrastruktury Rafał Weber uczestniczył w konferencji prasowej na temat modernizacji linii kolejowej nr 25 na odcinku Mielec – Padew Narodowa. W ramach tego projektu uwzględniona zostanie realizacja wiaduktu nad linią kolejową w Mielcu. Jego budowa będzie możliwa dzięki finansowaniu ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 oraz środków samorządów lokalnych.

Wiceminister Rafał Weber podczas briefingu prasowego w Mielcu

Wiadukt pozwoli bezkolizyjnie przejechać nad linią kolejową, która była barierą dla rozwoju ruchu w kierunku wschodniej obwodnicy Mielca. Powstanie w ten sposób węzeł drogowy łączący się z odcinkiem drogi nr 984 w kierunku nowego mostu na Wisłoce i Rzędzianowic, a docelowo do Piątkowca.  
 

- Po wybudowaniu wiaduktu zmieni się układ przejazdów kolejowych w tym miejscu, więc konieczne będzie stworzenie nowego układu drogowego przez samorząd Mielca. Ministerstwo Infrastruktury prowadzi programy wspierające samorządowe inwestycje drogowe. Jednym z nich jest Fundusz Dróg Samorządowych, który dobrze wpisuje się w potrzeby inwestycyjne gminnych i powiatowych samorządów. Ponieważ jest to instrument wieloletni, samorząd może zaplanować perspektywę budowy układu komunikacyjnego na swoim terenie - powiedział wiceminister R. Weber.


Obecnie trwa remont linii kolejowej na odcinku Mielec – Dębica. Wkrótce zakończy się przygotowanie dokumentacji na modernizację kolejnego odcinka linii Mielec – Padew Narodowa. Szacunkowy koszt tego remontu to ok 160 mln zł.