W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wiadukty i mosty kolejowe z dofinansowaniem unijnym

18.10.2021

Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę o dofinansowaniu ze środków unijnych budowy i przebudowy mostów i wiaduktów na liniach kolejowych na Dolnym Śląsku i Podkarpaciu.

Wiadukty i mosty kolejowe z dofinansowaniem unijnym
- Podpisana przez CUPT i PKP PLK umowa o dofinansowanie ze środków unijnych budowy i przebudowy tak ważnych obiektów inżynieryjnych, jakimi są mosty i wiadukty, to kolejny krok w trwającej obecnie największej w historii modernizacji polskiej kolei. Przy wsparciu środków europejskich budujemy komfortową, bezpieczną i przewidywalną polską kolej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.


W ramach inwestycji PKP PLK do końca 2023 r. zmodernizują dwa mosty i jeden wiadukt na linii kolejowej nr 286 w Kłodzku oraz wybudują nowy most na linii kolejowej nr 91 w Przemyślu. Dzięki inwestycji znikną obecne ograniczenia prędkości i poprawi się komunikacja między regionami. To kolejny krok w kierunku zwiększenia konkurencyjności transportu kolejowego.
 

- Efektywnie wykorzystujemy środki unijne, m.in. z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Przebudowa mostów kolejowych i wiaduktów jest ważna dla sprawnych i bezpiecznych podróży oraz transportu towarów. Inwestycje, realizowane przez Polskie Linie Kolejowe przy wsparciu środków unijnych zwiększają atrakcyjność podróży pociągiem oraz konkurencyjność kolei jako najbardziej ekologicznego transportu – stwierdził prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel.

 

- Kolej to przede wszystkim dynamiczny rozwój, który nie byłby możliwy bez udziału funduszy unijnych. W mijającej perspektywie finansowej 2014-2020 na inwestycje w sektorze kolejowym beneficjenci otrzymali z EU ponad 37 mld złotych. Jak pokazały tegoroczne targi TRAKO, szeroko rozumiana branża kolejowa szykuje się do skoku w nowoczesność, w czym pomogą środki unijne przewidziane w perspektywie 2021-2027. W tym rozdaniu Komisja Europejska jeszcze przychylniej patrzy na projekty kolejowe jako wpisujące się w cele klimatyczne – powiedziała dyrektor CUPT Joanna Lech.


Całkowity koszt projektu to 136,4 mln zł, a dofinansowanie ze środków UE wyniesie 94 mln zł.

{"register":{"columns":[]}}