W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wracają pociągi na linię obwodową w Warszawie

18.10.2018

Od 21 października 2018 r. pojedziemy pociągiem z Warszawy Gdańskiej do Warszawy Zachodniej. Dzięki inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA zwiększy się komfort podróży w aglomeracji warszawskiej. Lepszy dostęp do kolei zapewnią cztery nowoczesne przystanki z windami oraz infokioskami, a także 2 dodatkowe kładki. Wartość inwestycji to 196 mln zł.

Linia obwodowa w Warszawie
- Modernizacja linii obwodowej to ważna inwestycja dla Warszawy i aglomeracji. Komfortowe perony zapewnią lepszy dostęp do kolei. Nowe tory i sieć trakcyjna usprawnią przejazdy pociągów. Projekt to jedna z kilku inwestycji, przygotowujących stolicę do przebudowy linii średnicowej. Doświadczenie zdobyte w trakcie modernizacji linii, biegnącej w samym środku miasta, jest niezwykle ważne przed realizacją prac na trasie średnicowej  – powiedział Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Nowe perony na stacji Warszawa Zachodnia i przystankach Warszawa Wola, Warszawa Młynów i Warszawa Koło zapewnią oczekiwany standard obsługi. Dla pasażerów przygotowano wiaty przykrywające prawie całe perony. Są nowe ławki, 30 wyświetlaczy, zegary i 16 infokiosków. Komunikaty będą podawane przez 60 głośników. Oświetlenie zapewni prawie ćwierć tysiąca lamp ledowych. Na wszystkich przystankach są udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się: pochylnie, 8 wind i 4 ruchome schody.

- Za kilka dni będziemy sprawnie podróżować między Warszawą Zachodnią a Warszawą Gdańską. Na trasie powstał nowy przystanek Warszawa Koło, który dodatkowo ułatwi dostęp do kolei. Znacznie łatwiej będzie można łączyć środki komunikacji. Podobne inwestycje realizowane są z Krajowego Programu Kolejowego m.in. w Krakowie i Szczecinie. – stwierdził Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Przystanek Warszawa Młynów (w miejscu dawnego przystanku Koło) stanie się dogodnym węzłem przesiadkowym łączącym metro i kolej. Dzięki inwestycji odnowiono 4 wiadukty na ul. Wolskiej, Kasprzaka, Zawiszy i Obozowej.

Zarządzanie ruchem pociągów będzie prowadzone z nowego lokalnego centrum sterowania  na stacji Warszawa Głowna Towarowa. Przejazd między Warszawą Zachodnią a Warszawą Gdańską zajmie ok. 10 minut. Początkowo pociągi pojadą 60 km/h. Po uzyskaniu wszystkich zgód przyśpieszą do 80 km/h.

Projekt obejmuje przebudowę trzech linii (nr 507, 509, 20), tworzących linię obwodową Warszawa Gołąbki - Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia. Na trasie powstanie jeszcze jeden nowy przystanek Warszawa Powązki. Obok Warszawy Zachodniej będzie dodatkowa kładka dla pieszych. Zakończenie inwestycji planowane jest na kwiecień 2019 r.

Projekt „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)” współfinansowany jest z mechanizmu CEF – Łącząc Europę. Wartość umowy dotyczącej bieżącej realizacji projektu wynosi 196 mln zł. Dofinansowanie z UE wynosi 85%.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}