W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wspieramy rozwój transportu intermodalnego

15.09.2025

Ministerstwo Infrastruktury, chcąc wesprzeć rozwój transportu intermodalnego, zlikwidowało obowiązek, aby skład pociągu objęty dodatkową ulgą intermodalną był zestawiony w co najmniej 50% z wagonów ładownych. Zmiana ta stała się możliwa dzięki podpisaniu przez MI Aneksu do Umowy z 28 grudnia 2023 r., zawartej z PKP Polskie Linie Kolejowe SA, na realizację programu wieloletniego pn. „Rządowy program wsparcia zadań zarządców infrastruktury kolejowej, w tym w zakresie utrzymania i remontów, do 2028 roku”. Aneks ten wprowadza zmiany w zasadach przyznawania Dodatkowej Ulgi Intermodalnej.

Zwiększył się kolejowy dostęp do portów w Gdyni i Gdańsku

Zmiana ta to efekt szerokiego dialogu MI z przewoźnikami intermodalnymi oraz Radą Przewoźników. Postulat został również pozytywnie zaopiniowany przez Urząd Transportu Kolejowego. PKP Polskie Linie Kolejowe SA podkreślają, że nowe rozwiązanie zwiększy przewidywalność i przejrzystość systemu wsparcia.

Ministerstwo Infrastruktury konsekwentnie realizuje działania wspierające rozwój transportu intermodalnego w Polsce. Likwidacja tego trudnego do spełnienia warunku stanowi kolejny krok w kierunku wyrównania szans przewoźników i wzmacniania konkurencyjności kolei wobec innych gałęzi transportu.

Na realizację Ulgi Intermodalnej i Dodatkowej Ulgi Intermodalnej w 2025 r. przeznaczono 74,4 mln zł.

{"register":{"columns":[]}}