W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wspólny Bilet

Od dnia 9 grudnia 2018 r. pasażerowie kolei w Polsce mogą korzystać z oferty Wspólnego Biletu, w ramach której istnieje możliwość zakupu jednego biletu przez podróżnego na całą podróż – niezależenie od tego, z jakich pociągów korzysta i na jakich trasach podróżuje. W ramach oferty podróżny może zakupić jeden bilet na całą podróż, na przejazd pociągami co najmniej dwóch przewoźników, a jego cena zostanie wyliczona na podstawie jednej, wspólnej taryfy.

Nowa oferta dotyczy nie tylko przewoźników z Grupy PKP, lecz także kolei samorządowych, które odpowiadają za obsługę połączeń regionalnych i aglomeracyjnych.

Podstawą Wspólnego Biletu jest jedna taryfa obowiązująca u wszystkich przewoźników kolejowych, którzy wprowadzili tę ofertę. Taryfa ma charakter degresywny, co oznacza, że sposób naliczenia ceny biletu opiera się na prostej zasadzie – im dalej jedziesz, tym mniej płacisz za kolejne kilometry pokonywanej trasy. Dzięki temu Wspólny Bilet to propozycja szczególnie atrakcyjna dla pasażerów podróżujących na dłuższych trasach oraz wybierających podróże z przesiadkami, realizowane pociągami różnych przewoźników.

Wspólny Bilet można kupić w kasach biletowych, za pośrednictwem platformy internetowej BILKOM.pl jak również w aplikacji na smartfony BILKOM Bilety.

Szczegółowy zakres obowiązywania Wspólnego Biletu regulują Zasady i Warunki Stosowania Wspólnego Biletu (ZW-WB), które są dostępne na stronach internetowych przewoźników uczestniczących w ofercie.

Pasażerowie mogą kupować bilety na połączenia obsługiwane przez przewoźników, z których usług korzysta ponad 80 proc. wszystkich pasażerów kolei w Polsce, czyli:

  • PKP Intercity S.A.,
  • PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście Sp. z o.o.,
  • POLREGIO S.A.,
  • Kolei Mazowieckich –KM Sp. z o.o.,
  • Kolei Wielkopolskich Sp. z o.o.,
  • Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Sp. z o.o.,
  • Kolei Małopolskich Sp. z o.o.,
  • Kolei Śląskich Sp. z o.o.
  • Arriva RP Sp. z o.o.

W ramach działań zmierzających do poszerzenia oferty nawiązano współpracę z przedstawicielem przewoźników autobusowych POLONUS S.A. Na pierwszym etapie współpracy PKP Intercity S.A. i POLONUS S.A. udostępniają pasażerom w swoich serwisach internetowych informacje o rozkładzie jazdy partnera i oferują sprzedaż z wykorzystaniem mechanizmu przekierowania. Rozpoczęto także inicjatywę mającą na celu opracowanie i wdrożenie w ramach projektu biletów okresowych.

Trwają również prace nad rozbudową oferty o przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej, a w perspektywie planowane jest poszerzenie oferty o przewoźników lotniczych, taksówki oraz o inne usługi potrzebne do kompleksowego zaplanowania podróży, jak np. możliwość zarezerwowania noclegu w hotelu.

Od sierpnia 2020 roku uruchomiono pilotażową usługę Car-sharing w ramach PKP Mobility, czyli pakietu dodatkowych ofert dla pasażerów kolei, dzięki którym możliwe jest rozszerzenie przejazdu pociągiem o podróż do miejsca docelowego środkami transportu indywidualnego (samochód, rower). Car-sharing charakteryzuje się elastycznymi wariantami wypożyczenia i samoobsługową rezerwacją a samochód odbiera się z okolic dworca. Usługa dostępna jest obecnie na stacjach: Gdańsk Główny, Gdańsk Oliwa oraz Gdynia Główna.

W okresie od stycznia do końca grudnia 2021 r. sprzedano ponad 270 tys. Wspólnych Biletów, z których skorzystało łącznie prawie 300 tys. pasażerów. 32% biletów zakupiono w kasach, 68% przez Internet w systemie BILKOM. Od udostępnienia oferty sprzedano ponad milion biletów.

{"register":{"columns":[]}}