W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wszedł w życie nowy rozkład jazdy na kolei

11.12.2022

Od nowego rozkładu jazdy poprawią się warunki obsługi podróżnych. Więcej pociągów aglomeracyjnych obsłuży trasy aglomeracyjne i w ruchu dalekobieżnym. Na tory wyjedzie ok. 400 pociągów PKP Intercity dziennie. Pozytywne zmiany czekają również pasażerów dojeżdżających do Krakowa od strony Katowic – pociągi przyspieszą, a podróż pomiędzy regionami będzie rekordowo krótka. O zmianach poinformował 11 grudnia 2022 r. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk na udostępnionym podróżnym przystanku Zator Park Rozrywki.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk na nowo otwartym przystanku kolejowym Zator Park Rozrywki
– Inwestycje na kolei prowadzimy zawsze z myślą o pasażerach. Jestem przekonany, że ich efekty – krótsze czasy przejazdu i większy komfort podróżowania, docenią pasażerowie w Małopolsce oraz w innych regionach naszego kraju – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.


Jeszcze w tym miesiącu wykonawcy zakończą główne prace budowlane na stacjach Kraków Bieżanów i Kraków Płaszów. Podróżni będą mogli skorzystać ze zmodernizowanych peronów, a pomiędzy stacjami otwarty będzie kolejny tor, co usprawni organizację przewozów. Na trasie z Krakowa do Wieliczki pojawi się więcej pociągów – w godzinach szczytu będą odjeżdżać co 30 minut, to dwa razy częściej niż dotychczas. Pasażerowie wsiądą do wagonów z nowych, wyższych i większych peronów. Dzięki windom, pochylniom, nowemu oznakowaniu i nawierzchni o zróżnicowanej strukturze pasażerowie o ograniczonej możliwości poruszania się będą mieć ułatwiony dostęp do pociągów.

Od 11 grudnia szybsza jest podróż na trasie Kraków – Katowice. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podniosła maksymalną prędkość pociągów na odcinku Kraków Główny – Trzebinia do 160 km/h. Pozytywnie wpłynie to na czas przejazdu pomiędzy regionami. Najszybsze pociągi przejadą tę trasę w mniej niż 50 minut – to rekordowy wynik. Krótsze przejazdy będą dotyczyć również pociągów aglomeracyjnych i regionalnych.

Projekty „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej oraz Modernizacja linii kolejowej E-30, na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków, etap IIb to inwestycje współfinansowane przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Więcej informacji o nowym rozkładzie jazdy w komunikacie: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/400-pociagow-pkp-intercity-dziennie-w-nowym-rozkladzie-jazdy.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}