W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wzrośnie bezpieczeństwo na linii kolejowej Kraków – Katowice

26.03.2018

W Krzeszowicach na odcinku linii kolejowej Trzebinia – Krzeszowice zostanie wybudowany wiadukt, który poprawi bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego. Podobne obiekty i przejścia pod torami powstaną na modernizowanej linii Kraków – Katowice. Prędkość pociągów zwiększy się do 160 km/h.

Minister A. Adamczyk na budowie wiaduktu w Krzeszowicach
- Prace na linii kolejowej między stolicami województwa małopolskiego i śląskiego to jedna z oczekiwanych inwestycji, które stwarzają nowe, lepsze możliwości podróży w aglomeracjach oraz między regionami i miastami. Dzięki realizacji projektów z Krajowego Programu Kolejowego tworzymy spójną sieć kolejową, czyli zyskują pasażerowie oraz zapewnione są coraz lepsze warunki przewozu towarów. Każda taka inwestycja przybliża nas do celu, którym jest kolej bezpieczna, komfortowa i punktualna - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas konferencji prasowej, która odbyła się 26 marca 2018 r. w Krzeszowicach.

 

- Prace na odcinku od Jaworzna Szczakowej do Krakowa obejmują tory, perony, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjną, a także wiadukty oraz przejścia i przejazdy kolejowo-drogowe. Tylko miedzy Trzebinią a Krzeszowicami będą trzy wiadukty drogowe, które poza zwiększeniem bezpieczeństwa w ruchu kolejowym, istotnie usprawnią system komunikacji w Trzebini, Woli Filipowskiej, Krzeszowicach – stwierdził Arnold Bresch z Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

 

W Krzeszowicach wiadukt na ul. Daszyńskiego zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Kierowcy oraz piesi unikną oczekiwania na otwarcie rogatek. Na wiadukcie będą dwa 3,5 m pasy ruchu dla samochodów. Piesi skorzystają z bezpiecznych 1,5 m chodników. Na stacji będą nowe wiaty, ławki, oznakowanie i system informacji pasażerskiej. Windy zapewnią obsługę osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Z lepszych możliwości obsługi, w podobnym standardzie jak w Krzeszowicach, skorzystają także podróżni stacji w Trzebini, Dulowej, Woli Filipowskiej. Przebudowane perony będą wyższe, dobrze oświetlone i wyposażone w czytelne oznakowanie oraz wiaty. Dostęp do pociągów umożliwią bezkolizyjne przejścia pod torami wyposażone w windy lub pochylnie. Ponadto na trasie między Trzebinią a Krzeszowicami bezpieczne przejścia przez linie kolejową zapewni budowa 8 dodatkowych przejść pod torami.

Lepszą komunikację zapewni także modernizacja 46 wiaduktów, mostów i przepustów na odcinku Trzebinia – Krzeszowice. Zakończenie modernizacji linii na tym odcinku planowane jest w 2020 r. Wartość prac to ok. 600 mln zł. Zakończenie modernizacji całej trasy E30 Katowice – Kraków planowane jest w drugiej połowie 2020 r. Szacowana wartość projektu wynosi ponad 2 mld zł.

Więcej informacji na stronie internetowej PKP PLK SA.

{"register":{"columns":[]}}