W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Komunikat nr 11/2025 z dnia 19 listopada 2025 r.

19.11.2025

w sprawie wypłat rekompensat z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji uprzejmie informuje, że w dniu 29 października 2025 r. przekazało do Banku Gospodarstwa Krajowego dane osób uprawnionych do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej, umożliwiające wypłatę w listopadzie 2025 r. 124 rekompensaty na łączną kwotę 3 108 730,85 zł.

Z poszczególnych urzędów wojewódzkich przesłano do MSWiA następującą liczbę nowych pozycji rejestrowych, stanowiących komplet danych niezbędnych do wypłaty rekompensaty na rzecz osoby uprawnionej: 
1.    Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu – 5
2.    Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie – 13
3.    Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim – 9
4.    Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi – 3
5.    Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu – 13
6.    Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku – 36
7.    Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach – 32
8.    Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie – 4
9.    Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie – 9

Bank Gospodarstwa Krajowego wypłacił z Funduszu Rekompensacyjnego od początku prowadzenia wypłat do końca października 2025 r. ogółem 85 903 rekompensaty na kwotę 5 208 161 800,25 zł. W 2025 r. wypłacono łącznie 947 rekompensat na kwotę 72 888 523,70 zł

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.11.2025 17:06 Jakub Kolasiński
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Marzena Szymanowska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Komunikat nr 11/2025 z dnia 19 listopada 2025 r. 1.0 19.11.2025 17:06 Jakub Kolasiński

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}