W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Akademia 360 - zintegrowany system podnoszenia jakości w ALK

Zdjęcie 1

 kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Akademia 360 - zintegrowany system podnoszenia jakości w ALK

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Akademia Leona Koźmińskiego

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Zintegrowane Programy Uczelni

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

11 851 315,29 PLN

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

11 494 590,66 PLN

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 02.04.2018 r. do 30.09.2022 r.

Poznaj nasz zespół

Biuro Projektów Akademii Leona Koźmińskiego to zespół, który bezpośrednio nadzorował cały cykl życia projektu – od złożenia wniosku aplikacyjnego aż po rozliczenie końcowe. Wspólnie z innymi jednostkami Uczelni, zajmowaliśmy się kompleksową realizacją, w tym koordynacją, sprawozdawczością i monitoringiem. Dotychczasowe doświadczenia pozwoliły nam wypracować wewnętrzne zasady współpracy, które przynoszą rezultaty i pozwalają osiągnąć efekt synergii pomiędzy działaniami różnych komórek organizacyjnych Akademii. Nie udałoby się to bez wielu osób zaangażowanych w realizację poszczególnych modułów projektowych.

Zespół Biura Projektów ALK
Zespół Biura Projektów ALK

 

Zobacz efekt naszej pracy

Ideą, która przyświecała powstaniu projektu, była chęć doskonalenia jakości kształcenia i zarządzania ALK. Była to zarówno odpowiedź na potrzeby otoczenia społeczno-gospodarczego, jak i wdrożenia zmian w kilku obszarach funkcjonowania: dydaktycznym, rozwoju kadry akademickiej i administracyjnej, rozwoju karier studentów oraz infrastruktury IT. Tak kompleksowy i długotrwały projekt, choć związany z licznymi wyzwaniami i ryzykami (w tym COVID19), niewątpliwie stanowi wartość, która po ponad czterech latach realizacji widoczna jest w następujących obszarach:     

 

1. Opracowaliśmy i uruchomiliśmy trzy innowacyjne zakresy studiów:

  • BIG DATA ANALYSIS
  • MANAGEMENT & ARTIFICIAL INTELLIGENCE in DIGITAL SOCIETY
  • ZARZĄDZANIE ROZWOJEM PRZEDSIĘBIORSTWA,

Studia ukończyło w sumie 137 osób – obecnie absolwentów Akademii. Wszystkie programy były realizowane przy współudziale partnerów instytucjonalnych – wiodących firm z branży IT czy finansów.

 

2. Zrealizowaliśmy kompleksowy program rozwoju kadry dydaktycznej (154 osoby) oraz administracyjnej (190 osób)

Program, poprzedzony badaniem potrzeb i zaplanowaniem działań rozwojowych w perspektywie kilku lat, objął m.in. szkolenia on-line – krajowe i zagraniczne, wizyty w wiodących ośrodkach naukowo-dydaktycznych, szkolenia specjalistyczne. Uzupełnieniem było przygotowanie łącznie 80 godzin kursów e-learningowych dla kadry. Ponadto zainicjowaliśmy coroczne konkursy na mikroinnowacje dydaktyczne i administracyjne, których celem było wyłonienie najlepszych pomysłów na usprawnienie organizacji i pracy oraz zmiany dydaktyczne w Uczelni, a podstawowym kryterium oceny składanych posterów była innowacyjność.   

 

Mikroinnowacje dydaktyczne
Mikroinnowacje dydaktyczne

 

Mikroinnowacje organizacyjne
Mikroinnowacje organizacyjne

 

3. Wdrożyliśmy nowy model doradztwa zawodowego (indywidualnego i grupowego)

Model doradztwa zawodowego KARIERA+ został zbudowany na metodycznym, kompleksowym podejściu do procesu wspierania studenta w wyborze ścieżki kariery. W trakcie projektu skorzystało z niego 811 studentów i studentek. Zatrudniliśmy dwóch doradców zawodowych, dzięki którym zrealizowaliśmy dodatkowo webinaria oraz spotkania z ekspertami na zdecydowanie większą skalę niż dotychczas. Przygotowaliśmy m.in. serię warsztatów integracyjnych dla studentów pierwszego roku studiów magisterskich na kierunku management. Rozbudowaliśmy portfolio narzędzi diagnostycznych wspierających rozwój kariery – do narzędzi FRIS i MPA dołączyliśmy także Gallupa oraz testy werbalne i analityczne SHL.

 

4. Umożliwiliśmy 290 osobom ukończenie płatnych staży

Staże realizowali studenci i studentki zarządzania, finansów, rachunkowości oraz prawa. Około 30% z nich otrzymało propozycję związania się z firmą i pracy w miejscu realizacji stażu. Efektem staży było także zbudowanie albo rozszerzenie współpracy pomiędzy ALK a biznesem – np. partnerstwa w ramach praktyk obowiązkowych lub angażowanie pracodawców w proces dydaktyczny.

 

5. Wdrożyliśmy system CRM zbudowany na platformie Salesforce, będący centralnym punktem obsługi studentów i studentem ALK

Rozwiązanie pozwoliło nam zwiększyć skuteczność komunikacji ze społecznością studencką oraz zautomatyzować procesy, przyczyniając się do podniesienia jakości kształcenia. W oparciu o LinkedIN zbudowaliśmy też Platformę Absolwencką, która skupia obecnie około 3 tysięcy osób.

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Projekt pozwolił w kompleksowy sposób odpowiedzieć na potrzeby i oczekiwania naszych studentów, kadry dydaktycznej i administracyjnej oraz samej Uczelni.

Dzięki udziałowi w nim STUDENCI podnieśli kompetencje pożądane przez pracodawców w obszarze big data, sztucznej inteligencji oraz zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa. Mieli możliwość – we współpracy z praktykami i ekspertami – planować oraz wdrażać realne projekty i procesy biznesowe. Ponadto, dzięki płatnym stażom, zdobyli doświadczenie zawodowe i doskonalili kompetencje w firmach pozwalających wykorzystać wiedzę i efekty kształcenia dla danego kierunku. Kompleksowy i innowacyjny model doradztwa zawodowego pozwolił studentom na podniesienie kompetencji związanych z pracą zespołową, komunikacją w grupie, rozwiązywaniem konfliktów, negocjacjami przy wykorzystaniu nowoczesnych metod pracy – np. coaching zespołowy, testy psychometryczne.

KADRA DYDAKTYCZNA ALK, w związku ze zmieniającym się sposobem uczenia się młodych ludzi – elastycznym, incydentalnym, pozwalającym na szybki sukces i zdobywanie wiedzy się w dowolnym czasie oraz miejscu – doskonaliła swoje kompetencje dydaktyczne. Wymieniała doświadczenia międzynarodowe w zakresie nowoczesnych metod nauczania i wykorzystywała je do prowadzenia własnych zajęć.

W przypadku KADRY ADMINISTRACYJNEJ skupiliśmy się na rozwoju kompetencji w zakresie zarządzania wiekiem, rekrutacji i adaptacji pracowników, efektywnej komunikacji, organizacji pracy własnej, prowadzenia efektywnych zebrań, zarządzania projektami i kompetencji językowych.

Działania projektowe stanowiły kompleksową ofertę, która synergicznie wspierała rozwój kompetencji dydaktycznych i zarządczych pracowników ALK. To właśnie wiedza i umiejętności, które zdobyliśmy w ramach projektu pozwoliły między innymi efektywnie zarządzić ryzykiem i nieprzewidywalnością wywołaną przez pandemię COVID19.   

W zakresie korzyści dla samej UCZELNI, projekt umożliwił działania w obszarze automatyzacji procesów zarządzania – od etapu pozyskania kandydata na studia, przez czas studiowania aż po uzyskanie statusu absolwenta Akademii, aby w efekcie podnosić jakość kształcenia.  Osiągnęliśmy to między innymi dzięki wdrożeniu zintegrowanego centralnego systemu informatycznego – CRM.

Kto skorzysta z wyników projektu?

 

Projekt przyniósł korzyści zarówno uczestnikom, którzy zwiększyli swoje umiejętności i są przygotowani do wyzwań dzisiejszego rynku pracy, jak i pracodawcom, którzy będą mieli szansę na współpracę z wykwalifikowaną i kompetentną kadrą. Z pewnością beneficjentem działań projektowych jest też sama Uczelnia, która wdrażając Zintegrowany System Podnoszenia Jakości w ALK, zrealizowała program kompleksowych działań, inwestując w rozwój pracowników, studentów oraz nowoczesnych narzędzi do zarządzania.

Oprócz bezpośrednich korzyści, płynących z wdrożenia projektu, istnieje obszar wartości dodatkowych, gdzie najistotniejszymi są współpraca pomiędzy poszczególnymi jednostkami Uczelni, synergia działań oraz praktyczne zarządzanie projektami, w tym wymiana wiedzy i doświadczeń oraz wspólne poszukiwanie rozwiązań.

Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?

Projekt realizowaliśmy w wymagającej i dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Pandemia COVID19 wymusiła całkowitą zmianę zarządzania projektem i wpłynęła na warunki jego realizacji. To stanowiło wyzwanie zarówno dla zespołu zarządzającego, wykonawców poszczególnych usług, jak i samych uczestników. Konsekwencje wynikające z pandemii, poza ryzykiem, przyniosły ze sobą też szansę na zbudowanie potencjału i rozwój kompetencji, których pierwotnie w projekcie nie planowaliśmy, a które obecnie mogą stać się przewagą konkurencyjną. Warto wymienić tutaj rozwój kompetencji cyfrowych, skuteczne wykorzystywanie narzędzi IT na co dzień, czy też umiejętności elastycznego dostosowania się do radzenia sobie z talebowskimi „czarnymi łabędziami”.  

Nasza rada dla innych Wnioskodawców

Radą, którą chcemy się podzielić, ale też w zgodzie, z którą chcemy nadal działać, to myśl, abyśmy pamiętali, że realizacja projektu jest wspólnym celem i troską – zarówno beneficjentów, jak i instytucji pośredniczących. Kluczowa jest właściwa oraz oparta na odpowiedzialności i zaufaniu komunikacja. Wspólne poszukiwanie rozwiązań, bieżące zgłaszanie problemów i sposobów ich niwelowania są – w naszej ocenie – jednym z elementów decydujących o sukcesie projektu. Wszystko to zaś jest możliwe dzięki profesjonalnemu i zaangażowanemu zespołowi oraz przy pełnym wsparciu władz uczelni.    

{"register":{"columns":[]}}