W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Katecheta – człowiek z klasą. Program innowacyjnego przygotowania pedagogicznego do nauczania religii

Kierownik projektu dr Aneta Rayzacher-Majewska jako tutor z uczestniczką Pauliną

 kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Katecheta – człowiek z klasą. Program innowacyjnego przygotowania pedagogicznego do nauczania religii

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Kompetencje w szkolnictwie wyższym

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

253 793,51 PLN

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

246 098,51 PLN

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01.08.2019 r. do 31.10.2022 r.

Poznaj nasz zespół

Kierownik projektu dr Aneta Rayzacher-Majewska jako tutor z uczestniczką Pauliną
Kierownik projektu dr Aneta Rayzacher-Majewska jako tutor z uczestniczką Pauliną

 

„Warsztaty na 5” - s. Kinga Skórska SAC, Anna Kędziora i s. Monika Jagiełło SAC - spisały się na szóstkę nagrywając cykl szkoleń dla uczestników
„Warsztaty na 5” - s. Kinga Skórska SAC, Anna Kędziora i s. Monika Jagiełło SAC - spisały się na szóstkę nagrywając cykl szkoleń dla uczestników

 

Zobacz efekt naszej pracy

Uczestnicy projektu z WSD w Łomży analizowali wielorakie kompetencje katechety
Uczestnicy projektu z WSD w Łomży analizowali wielorakie kompetencje katechety

 

W ramach indywidualnych spotkań uczestnicy uzyskali odpowiedzi na nurtujące ich pytania, jak br. Szymon z WSD OO. Franciszkanów w Łodzi
W ramach indywidualnych spotkań uczestnicy uzyskali odpowiedzi na nurtujące ich pytania, jak br. Szymon z WSD OO. Franciszkanów w Łodzi

 

Zdalna nauka nie przeszkodziła w realizacji zadań – potraktowano ją jako zastosowanie wiedzy w praktyce korzystając z nowoczesnych technologii.
Zdalna nauka nie przeszkodziła w realizacji zadań – potraktowano ją jako zastosowanie wiedzy w praktyce korzystając z nowoczesnych technologii.

 

Zdalna nauka nie przeszkodziła w realizacji zadań – potraktowano ją jako zastosowanie wiedzy w praktyce korzystając z nowoczesnych technologii.
Zdalna nauka nie przeszkodziła w realizacji zadań – potraktowano ją jako zastosowanie wiedzy w praktyce korzystając z nowoczesnych technologii.

 

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Projekt „Katecheta – człowiek z klasą” rozwiązuje problem przygotowania pedagogicznego do nauczania religii, które w dotychczasowym kształcie nie zawsze wyposażało przyszłych nauczycieli religii w umiejętności i kompetencje przydatne w dzisiejszej szkole. Uczestnicy projektu – stosownie do trzech istotnych wymiarów formacji: być, wiedzieć, umieć działać – poprzez indywidualne spotkania z doradcą odkrywali swoje mocne i słabe strony istotne w procesie dydaktycznym. Przeszli także cykl zajęć poszerzonych o najnowszą wiedzę, zaś dzięki dodatkowym zajęciom praktycznym i szkoleniom rozwijali umiejętność pracy nie tylko z uczniem, ale także z jego rodzicami oraz innymi pracownikami szkoły. Szczególnie cenny był udział w projekcie alumnów wyższych seminariów duchownym, którzy po ukończeniu studiów będą mogli podjąć pracę w szkole. To właśnie ta grupa nauczycieli bywa traktowana stereotypowo i zarzuca się jej brak stosownego przygotowania. Uczestnicy projektu będą mogli przyczynić się do obalenia tego stereotypu.

Kto skorzysta z wyników projektu?

Z wyników projektu „Katecheta – człowiek z klasą” bezpośrednio skorzystają absolwenci studiów teologicznych, którzy zrealizowali program innowacyjnego przygotowania pedagogicznego do nauczania religii. Innowacyjność polegająca m.in. na zaktualizowaniu i wzbogaceniu programu studiów, nade wszystko zaś - spersonalizowaniu procesu kształcenia pozwoliła przygotować każdego z uczestników w indywidualny sposób, oparty na jego mocnych stronach. Jako nauczyciele religii będą wykorzystywać zdobytą wiedzę, umiejętności i kompetencje w pracy w szkole, dzięki czemu z wyników projektu pośrednio skorzystają także uczniowie, ich rodzice oraz inni pracownicy szkół, w których będą zatrudnione osoby, które brały udział w projekcie.

Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?

Największym wyzwaniem w czasie realizacji projektu było ograniczenie w możliwości odbywania praktyk, ze względu na ograniczenia w funkcjonowaniu placówek edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych spowodowane pandemią COVID-19. Inną trudnością było koordynowanie działań, których miejscem realizacji były trzy placówki, co w czasach pandemii dzięki stosowanym nowoczesnym technologiom zostało nieco ułatwione. Przyczyną niezależną a utrudniającą realizację projektu była zmniejszająca się liczba uczestników,  którzy z powodów nie związanych z projektem tracili status studenta bądź z przyczyn osobistych przedłużali czas studiów, co w konsekwencji wiązało się z opuszczeniem przez nich projektu. Było to tym trudniejsze, iż według deklaracji niektórych z nich, wciąż byli oni zainteresowani udziałem w innowacyjnym przygotowaniu pedagogicznym do nauczania religii.

Nasza rada dla innych Wnioskodawców

W projektowaniu działań warto rozważyć na tyle elastyczne ścieżki realizacji, by w miarę możliwości zezwolić na udział w projekcie uczestnikom, którzy np. w związku z trudnościami w realizacji podstawowego toku studiów odbywają te studia w innej formie niż planowali.

{"register":{"columns":[]}}