W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ruszy realizacja projektu pozakonkursowego „Uczelnie przyszłości”

17.11.2022

Międzynarodowy-Kongres-Jakości-Kształcenia

W trakcie Międzynarodowego Kongresu Jakości Kształcenia zostało podpisane porozumienie pomiędzy Narodowym Centrum Badań i Rozwoju a Uniwersytetem Śląskim dotyczące realizacji projektu pt. Uczelnie Przyszłości – nowe możliwości w zakresie kształcenia w ramach POWER. Celem projektu jest wspieranie podnoszenia kluczowych kompetencji wśród studentów.

W dniach 16-18 listopada odbywa się Międzynarodowy Kongres Jakości Kształcenia. Pierwsza edycja wydarzenie zgromadziła szerokie grono przedstawicieli polskiego i międzynarodowego środowiska akademickiego. Bogaty program Kongresu pozwolił uczestnikom zapoznać się z aktualnymi trendami w zakresie metod kształcenia. Warto zaznaczyć w tym kontekście, że Katowice w 2024 roku jako pierwsze miasto w regionie będzie uhonorowane tytułem Europejskiego Miasta Nauki.

NCBR od lat aktywnie wspiera współpracę uczelni i przedsiębiorców. W dniu otwarcia wydarzenia, 17 listopada, dr Paweł Kuch p.o. dyrektor NCBR podpisał porozumienie pomiędzy Centrum a Uniwersytetem Śląskim dotyczące realizacji projektu wspierającego podnoszenia kluczowych kompetencji wśród studentów. Wspólnie z uczelnią opracowany zostanie m.in. model zasad rekrutacji studentów, tworzenia indywidualnego programu studiów oraz punktacji ECTS. Następnie przeprowadzona zostanie pilotażowa ścieżka dydaktyczna dla studentów oraz weryfikacja zaproponowanych rozwiązań.

W efekcie wraz z tym projektem NCBR proponuje rozwiązanie o charakterze systemowym, które wdrożone przez polskie uczelnie wpłynie pozytywnie na rozwój jakości i skuteczności kształcenia młodych ludzi, potrzebujących kompetencji do tworzenia rozwiązań odpowiadających na wyzwania przyszłości, zarówno jako pracownicy firm, jak i samodzielni przedsiębiorcy.

Projekt „Uczelnie Przyszłości…” ma pokazać sposób kształcenia promujący nastawienie na rozwiązywanie realnych problemów i kreowanie innowacyjnych rozwiązań tak, by wdrożenia były – dla studenta, a w przyszłości naukowca lub pracownika szeroko pojętego biznesu – fundamentem działań. Zakłada się również m.in. późniejsze wdrożenie modelu w różnych typach uczelni – w ramach nadchodzącego programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS).

Więcej o Kongresie i programie można znaleźć na stronie.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}