W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Skarbiec wiedzy, czyli nietypowy kurs języka łacińskiego i kultury antycznej dla nastolatków oraz zajęcia wspomagające dla ich rodziców

04

 kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Skarbiec wiedzy, czyli nietypowy kurs języka łacińskiego i kultury antycznej dla nastolatków oraz zajęcia wspomagające dla ich rodziców

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Uniwersytet Gdański

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Uniwersytet Młodego Odkrywcy

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

163 455, 06 PLN

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

142 020,55 PLN

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 06.05.2019 r. do 31.01.2021 r.

Zobacz efekt naszej pracy

Zajęcia konferencyjno-warsztatowe (grupa A) – sesja biologiczna: o łacińskich nazwach w taksonomii – historia Karola Linneusza
Zajęcia konferencyjno-warsztatowe (grupa A) – sesja biologiczna: o łacińskich nazwach w taksonomii – historia Karola Linneusza

 

Zajęcia konferencyjno-warsztatowe (dzieci 11-15 lat) – sesja chemiczna: łacina, greka i mitologia starożytna w nazwach pierwiastków chemicznych
Zajęcia konferencyjno-warsztatowe (dzieci 11-15 lat) – sesja chemiczna: łacina, greka i mitologia starożytna w nazwach pierwiastków chemicznych

 

Kurs języka łacińskiego (grupa B) – antyk w przestrzeni dawnego Gdańska
Kurs języka łacińskiego (grupa B) – antyk w przestrzeni dawnego Gdańska

 

Kurs języka łacińskiego (grupa B) – poznawanie pracy oceanografa i… łacińsko-greckiej terminologii stosowanej w badaniach wód morskich
Kurs języka łacińskiego (grupa B) – poznawanie pracy oceanografa i… łacińsko-greckiej terminologii stosowanej w badaniach wód morskich

 

Kurs języka łacińskiego (grupa B) – przygotowanie rzymskich przysmaków – ciasteczek „globi”
Kurs języka łacińskiego (grupa B) – przygotowanie rzymskich przysmaków – ciasteczek „globi”

 

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

„Skarbiec wiedzy…” wymyśliliśmy, aby połączyć pozornie niezwiązane ze sobą nauki ścisłe, przyrodnicze i humanistykę w jej najbardziej podstawowym zakresie, który – naszym zdaniem – obejmuje wiedzę o kulturze starożytnych Greków i Rzymian oraz elementy języka łacińskiego. Ważnym problemem, z którym postanowiliśmy się zmierzyć, była dla nas zauważalna nieobecność w programach nauczania szkół podstawowych (wówczas także gimnazjów) wiedzy o kulturze starożytnego Śródziemnomorza. Gdy zaczynaliśmy prace koncepcyjne nad programem zajęć w projekcie, na rynku edukacyjnym nie było zasadniczo wielkiego wyboru, jeżeli chodzi o podręczniki do języków klasycznych, kultury antycznej oraz jej recepcji, dedykowane młodszym nastolatkom (zwłaszcza 11-15 lat). „Skarbiec wiedzy”, jako projekt edukacyjny, zapełnia tę lukę, proponując całkowicie darmowy podręcznik Vocabula Latina, a ponadto dostarcza szereg materiałów lekcyjnych (tzw. karty pracy), które są nie tylko interesujące wizualnie, lecz także odzwierciedlają nowsze trendy w dydaktyce języków obcych oraz wiedzy o kulturze.

Kto skorzysta z wyników projektu?

Materiały wykonane w trakcie działań projektowe pomogą nauczycielom młodszych dzieci nastoletnich (11-15 lat) urozmaicić lekcje dotyczące języka łacińskiego i kultury antycznej oraz ciekawie skonstruować zajęcia poświęcone historii nauki w zakresie recepcji antyku grecko-rzymskiego w czasach późniejszych w rozmaitych dziedzinach wiedzy. Zadania językowe, zamieszczone w kartach pracy i podręczniku, zostały zaprojektowane z myślą o pracy w grupie, umożliwią więc podniesienie uczniom zarówno kompetencji społecznych, jak i językowych. Krótkie filmiki edukacyjne mogą z kolei stanowić pomoc dydaktyczną w nauce słownictwa specjalistycznego o łacińskim/greckim źródłosłowie, a niedługie prezentacje zagadnień kulturowych sprawdzą się jako audiowizualny komentarz na lekcjach z historii kultury, w tym kultury dawnego Gdańska.

{"register":{"columns":[]}}