W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Polska Cyfrowa biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

System wspierający organizacje pracy personelu i monitorujący parametry jakości pracy Szpitalnego Oddziału Ratunkowego

Z systemu mogą korzystać Szpitale posiadające Oddziały Ratunkowe dla których istotną sprawą są zagadnienia związane z jakością świadczonych usług, obniżeniem poziomu stresu u pacjentów

System wspierający organizacje pracy personelu i monitorujący parametry jakości pracy Szpitalnego Oddziału Ratunkowego

kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

System wspierający organizacje pracy personelu i monitorujący parametry jakości pracy Szpitalnego Oddziału Ratunkowego

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Uniwersyteckie Centrum Kliniczne w Gdańsku

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Polska Cyfrowa

ikona gazety  Konkurs

e-Pionier II

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

457 400,00 zł 

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

457 400,00 zł

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01.08.2020 r. do 28.02.2021 r.

Zobacz efekt naszej pracy

System wspierający organizacje pracy personelu i monitorujący parametry jakości pracy Szpitalnego Oddziału Ratunkowego

 

System wspierający organizacje pracy personelu i monitorujący parametry jakości pracy Szpitalnego Oddziału Ratunkowego

 

System wspierający organizacje pracy personelu i monitorujący parametry jakości pracy Szpitalnego Oddziału Ratunkowego

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

System rozwiązuje kilka podstawowych problemów: 

  • szybkiej identyfikacji kolejności przyjmowanych pacjentów 
  • pokazuje na bieżąco maksymalny czas do przyjęcia pacjenta przez lekarza ze względu na aktualną kwalifikację chorego 
  • pozwala na określenie powiadomień automatycznych na określone zdarzenia w systemie - z dużej ilości danych 
  • systemu centralnego wybiera i prezentuje te o krytycznym znaczeniu dla procesu leczenia pacjenta w Oddziale Ratunkowym 
  • wskazuje ścieżki postępowania w standardowych rodzajach schorzeń np. Kolka nerkowa, itp. 
  • podnosi jakość i powtarzalność udzielanych świadczeń medycznych. 

System posiada interfejsy alarmujące o konieczności podjęcia określonych czynności wspomagających np. zapytaniu o wodę lub inną pomoc gdy pacjent oczekuje dłużej niż np. 2h. Posiada moduł dla Asystentów lekarskich którzy mogą informować pacjenta o trwających aktualnie działaniach np. oczekiwaniu na wynik, tworzeniu dokumentacji itp. Pozwala to na obniżenie w znacznym stopniu stresu spowodowanego pobytem w Oddziale Ratunkowym.

Kto korzysta/skorzysta z wyników projektu?

Z systemu mogą korzystać Szpitale posiadające Oddziały Ratunkowe dla których istotną sprawą są zagadnienia związane z jakością świadczonych usług, obniżeniem poziomu stresu u pacjentów. Jednostki dbające o powtarzalność procesów medycznych. Obecnie systemy wdrażany jest w Uniwersyteckim Centrum Klinicznym w Gdańsku który codziennie prowadzi jeden z większych Oddziałów Ratunkowych i kładzie bardzo duży nacisk na komfort pacjentów - hasło "Pacjent w centrum uwagi" nie jest tam pustym sloganem.

Co było dla nas największym wyzwaniem w projekcie?

Oddział Ratunkowy w każdym Szpitalu to jedna z najbardziej wymagających jednostek obsługujących jednoczasowo dużą ilość bardzo trudnych przypadków medycznych. Największym wyzwaniem była selekcja i pobranie danych z centralnego systemu Szpitala do późniejszej prezentacji w formie najbardziej przystępnej dla personelu pracującego w bardzo trudnych warunkach Oddziału Ratunkowego. Kolejny problem to organizacja pracy w systemie w taki sposób aby wpisywał się w realia działania Oddziału. Wytworzenie synergii między personelem a systemem informatycznym celem podniesienia jakości świadczeń oraz maksymalnie obniżyć stres pacjentów związany z pobytem w Szpitalu. Należało też rozwiązać problem komunikacji pacjent-lekarz aby brak wiedzy odnośnie aktualnych działań nie rodził dodatkowych frustracji u pacjenta. Należało też zająć się problemem powtarzalności świadczeń oraz dbania o przyjęte współczynniki jakościowe.

Nasza rada dla innych Wnioskodawców

W naszych działaniach i opisywaniu projektu staraliśmy się aby punktem centralnym zawsze był człowiek. Komfort pracy, komfort użytkowania, poprawa jakości. Nie staraliśmy się tworzyć problemu i potem go rozwiązywać ale odpowiadać na realne problemy osób które znajdują się w określonych sytuacjach. Parafrazując hasło UCK w Gdańsku - "Człowiek w centrum uwagi"

{"register":{"columns":[]}}