W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Bezpieczny Pacjent - w realizacji

Tytuł projektu: Bezpieczny pacjent - działania na rzecz praw pacjenta w systemie ochrony zdrowia.

Nr porozumienia o dofinansowanie realizacji projektu: FERS.04.15-IP.07-0005.24/3858/2025/134
Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
Działanie: 04.15 Skuteczny i odporny system ochrony zdrowia
Okres realizacji projektu: 01.10.2024 r.- 30.09.2027 r.

Wartość całkowita projektu: 8 877 671,74 zł
Wartość dofinansowania projektu: 8 611 341,59 zł
Dofinansowanie ze środków europejskich: 7 325 854,71 zł
Dofinansowanie ze środków współfinansowania krajowego: 1 285 486,88 zł

Cel projektu: Celem głównym projektu jest poprawa jakości zarządzania świadczeniami zdrowotnymi poprzez przeszkolenie 2 500 pracowników i pracowniczek systemu ochrony zdrowia z obszaru kraju do 30 września 2027 roku.

Główne rezultaty projektu:

  • podniesienie kompetencji 2 250 pracowników systemu ochrony zdrowia w zakresie praw pacjentów, standardów przestrzegania praw pacjentów oraz komunikacji w relacji pracowników i pracowniczek systemu ochrony zdrowia z pacjentami i pacjentkami,
  • podniesienie kompetencji 108 pracowników Biura RPP, w zakresie m.in. stosowania prostego języka i kultury komunikacji, obsługi „trudnego pacjenta”, zarządzania czasem, analizy danych, gwarantowanych świadczeń medycznych, pierwszej pomocy i stosowania przymusu bezpośredniego w podmiotach leczniczych, zagadnień prawnych, w tym z kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
  • opracowanie standardów przestrzegania praw pacjentów w Ambulatoryjnej Opiece Specjalistycznej i w rehabilitacji leczniczej. 

Grupę docelową w projekcie stanowi 2500 (w tym 1750 kobiet i 750 mężczyzn) pracowników systemu ochrony zdrowia, tj.:

  • pracownicy i pracowniczki podmiotów leczniczych, w tym kadra zarządzająca, administracyjna,  pracownicy i pracowniczki rejestracji,
  • osoby pełniące funkcję pełnomocnika do spraw praw pacjenta,
  • pracownicy i pracowniczki organów założycielskich dla podmiotów leczniczych oraz prowadzących pomioty lecznicze,
  • inni pracownicy i pracowniczki sektora ochrony zdrowia,
  • pacjenci i pacjentki. 


Podział na zadania projektu: 
 

Zadanie nr 1 

Organizacja szkoleń praktycznych z zakresu ochrony praw pacjenta, procedur i standardów przestrzegania praw pacjenta w podmiotach leczniczych oraz dobrej komunikacji w relacji pacjent –podmiot leczniczy.
 

Zadanie 2

Opracowanie Standardów działania w przypadku naruszenia praw pacjentów oraz organizacja szkoleń dla pracowników BRPP.


 

{"register":{"columns":[]}}