W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Klasyfikacja zdarzeń niepożądanych

Badania prowadzone w różnych krajach pokazują, że zdarzenia niepożądane dotyczą nawet 10% pacjentów, a w około 40% przypadków można im zapobiec. Dlatego w wielu państwach działają specjalne systemy zgłaszania i monitorowania takich zdarzeń. Dzięki nim możliwe jest uczenie się na podstawie wcześniejszych doświadczeń i skuteczniejsze dbanie o bezpieczeństwo pacjentów.

Ważnym elementem tych działań jest opracowanie jednolitej klasyfikacji zdarzeń niepożądanych. Ma ona wspierać placówki medyczne w podnoszeniu jakości opieki i zapewnianiu pacjentom większego bezpieczeństwa. Przygotowana propozycja powstała we współpracy z kilkunastoma ekspertami z zespołu ds. zdarzeń niepożądanych.

Nowa klasyfikacja to praktyczne narzędzie, które może być wykorzystywane w wewnętrznych systemach zarządzania jakością i bezpieczeństwem. Jej celem jest ograniczenie liczby zdarzeń niepożądanych i lepsza ochrona pacjentów.

W dokumencie przedstawiono powody opracowania klasyfikacji, obowiązujące przepisy prawne, dotychczasowe doświadczenia, przyjęte założenia oraz szczegółowy opis proponowanego rozwiązania.

Materiały

Klasyfikacja zdarzeń niepożądanych
KLASYFIKACJA​_ZDARZEŃ​_NIEPOŻĄDANYCH​_2025​_11​_09.pdf 0.18MB
Klasyfikacja ZN
Kopia​_pliku​_Klasyfikacja​_ZN​_1209.xlsx 0.04MB
{"register":{"columns":[]}}