W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Łęczna: Szpital przeprasza za problemy z dostępem do informacji i niestosowne zachowanie personelu

29.03.2021

Rzecznik Praw Pacjenta stwierdził, że Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Łęcznej naruszył prawa pacjenta - pana Andrzeja G. - do informacji. Oceniono także, że personel szpitala odnosił się do rodziny pacjenta niestosownie, nie wykazując empatii w trudnej sytuacji.

Rzecznik Praw Pacjenta wszczął postępowanie na podstawie materiału prasowego.

W toku postępowania szpital przyznał, że doszło do nieprawidłowości w zakresie udzielania informacji o stanie zdrowia pacjenta jego bliskim. Przedstawiciel placówki przeprosił rodzinę za zachowanie personelu medycznego.

Rzecznik Praw Pacjenta wniósł o:

  1. Przeprowadzenie wewnętrznego szkolenia z zakresu prawa pacjenta do informacji i przesłanie do wiadomości Rzecznika kopii listy uczestników szkolenia wraz z podjętymi tematami.
  2. Opracowanie procedury udzielania informacji o stanie zdrowia pacjentów hospitalizowanych osobom bliskim z uwzględnieniem informacji umieszczonych na stronie internetowej Rzecznika Praw Pacjenta. Poproszono także, aby kopię procedury przesłać do wiadomości Rzecznika Praw Pacjenta.
{"register":{"columns":[]}}