W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

O czasopiśmie/ Journal info

Rzecznik Praw Pacjenta jako centralny organ administracji rządowej, właściwy w sprawach ochrony praw pacjentów, w ramach swoich kompetencji prowadzi postępowania wyjaśniające w sprawach indywidualnych czy przygotowuje wystąpienia systemowe skierowane do organów władzy publicznej. Co istotne, Rzecznik zajmuje się również opracowywaniem i wydawaniem publikacji oraz programów edukacyjnych popularyzujących wiedzę o ochronie praw pacjenta.

Rok 2021 w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta został ogłoszony Rokiem Bezpieczeństwa Pacjenta. W związku z tym prowadzone były intensywne działania z uwagi na skalę wpływających sygnałów, w dużej części związanych z trwającym stanem epidemii. Choć Rok Bezpieczeństwa Pacjenta zakończył się, kolejne lata będą stawiać przed nami kolejne wyzwania w obszarze bezpieczeństwa pacjenta.

Korzystając z posiadanych przez Rzecznika Praw Pacjenta kompetencji, możliwości, i autorytetu, została podjęta decyzja o założeniu i wydawaniu czasopisma naukowego skupiającego się na zagadnieniach związanych z bezpieczeństwem pacjenta.

Tematyka artykułów skupiać się będzie wokół zagadnień związanych z bezpieczeństwem pacjenta m.in.: medycyną, zarządzaniem, prawem oraz nauką o zdrowiu. Czasopismo będzie wydawane w formie internetowej oraz w ograniczonej liczbie wydań papierowych.  Artykuły będą ukazywać się w wersji dwujęzycznej - w języku angielskim i polskim. Pierwszy numer czasopisma ma zostać wydany w drugiej połowie 2022 r.

 


 

The Commissioner for Patients' Rights, as a central organ of government administration competent in matters concerning the protection of patients' rights, within the framework of its competencies conducts explanatory proceedings in individual cases and prepares systemic statements addressed to public authorities. Importantly, the Ombudsman also develops and publishes publications and educational programmes popularising knowledge on the protection of patient rights.

The year 2021 has been declared the Year of Patient Safety in the Office of the Patient Ombudsman. Accordingly, intensive activities were carried out due to the scale of incoming signals, largely related to the ongoing state of the epidemic. Although the Year of Patient Safety has come to an end, the coming years will pose further challenges in the area of patient safety.

Taking advantage of the Ombudsman's competence and capacity, a decision was made to establish  an academic journal focusing on patient safety issues.

The topics of the articles will focus on issues related to patient safety in i.a. medicine, management, law and health science. The journal will be published online and in a limited number of paper editions.  Articles will be published in bilingual version - in English and Polish. The first issue of the journal is expected to be published in the second half of 2022.
 

{"register":{"columns":[]}}