W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pomoc w uzyskaniu zadośćuczynienia za naruszenie prawa pacjenta do świadczeń zdrowotnych

20.05.2021

Na wniosek Rzecznika Praw Pacjenta Sąd Rejonowy w Wąbrzeźnie wydał wyrok, który zobowiązuje podmiot leczniczy do zapłaty na rzecz młodej pacjentki kwoty w wysokości 20.000 zł.

Sąd

W czerwcu 2019 r. Rzecznik złożył pozew do wydziału cywilnego Sądu o zapłatę zadośćuczynienia za naruszenie prawa pacjenta do świadczeń zdrowotnych.

Przyznana kwota miała być rekompensatą za niedochowanie przez pracowników szpitala
obowiązujących procedur medycznych, a więc za nie skierowanie karetki do miejsca pobytu pacjentki, a następnie - za brak profesjonalnego postępowania położnej, która odesłała pacjentkę do domu bez przeprowadzenia badania i bez powiadomienia o zdarzeniu lekarza dyżurnego.

Zgodnie z art.4 ust. l ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę na skutek naruszenia praw pacjenta może być przyznane, gdy naruszenie to jest zawinione.

Zachowanie pracowników szpitala, zdaniem Sądu zasługiwało na określenie mianem „rażącego niedbalstwa”.

{"register":{"columns":[]}}