W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Krok do budowy przystanku Radom Wschodni

09.07.2020

Sprawne i bezpieczne dojazdy do przystanku Radom Wschodni od strony stacji Radom, Warszawy i Dęblina zapewnią nowe rozjazdy. To kolejny, po podpisaniu umowy z wykonawcą dokumentacji projektowej, ważny krok do budowy nowego obiektu na kolejowej mapie miasta. Umowę podpisali Krzysztof Pietras Dyrektor Regionu Centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Janusz Busz Prezes Zarządu ZRK - DOM w Poznaniu. Przy podpisywaniu umowy obecni byli m.in.: Andrzej Bittel Wiceminister Infrastruktury, Poseł na Sejm RP Anna Kwiecień oraz Wicewojewoda Mazowiecki Artur Standowicz.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę o wartości 29,5 mln zł (netto) na budowę nowych rozjazdów na stacji w Radomiu.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę o wartości 29,5 mln zł (netto) na budowę nowych rozjazdów na stacji w Radomiu. Wykonawcą zadania została spółka Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu.

Inwestycja jest istotna dla zapewnienia sprawnego dojazdu do przystanku Radom Wschodni od strony stacji Radom, Warszawy i Dęblina.

Podstawowy zakres inwestycji o wartości ponad 2 mln zł (netto) zostanie zrealizowany do końca października. Zamontowane zostaną dwa rozjazdy. Jeden z nich to rozjazd łukowy jednostronny o długości 55 metrów dostosowany do przeniesienia dużych obciążeń przy prędkości nawet 80 km/h. Rozjazd zostanie dostarczony na plac budowy w gotowych blokach, co ułatwi i przyspieszy jego montaż. Drugi rozjazd to klasyczna konstrukcja często stosowana na zmodernizowanych torach.

Zabudowa 7 kolejnych rozjazdów, zgodnie z prawem opcji nastąpi w kolejnym etapie. Konstrukcja podpisanej umowy umożliwia realizację całości zadania bez potrzeby podpisywania aneksu.

W kwietniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na opracowanie dokumentacji projektowej na nowy przystanek Radom Wschodni. Peron wyspowy będzie zlokalizowany pod wiaduktem drogowym w ciągu ulicy Żeromskiego. Schody ruchome i winda zostaną wybudowane przez miasto podczas przebudowy wiaduktu drogowego na ulicy Żeromskiego. Na przystanku będą mogły się zatrzymywać pociągi regionalne i dalekobieżne.

Kolej w Radomiu zmienia się dla pasażerów

Na stacji w Radomiu trwają testy nowego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Łącznie ustawionych zostało 61 urządzeń: wyświetlaczy oraz infokiosków. Na wyświetlaczach podawane są informacje o odjazdach i przyjazdach pociągów oraz godzina. Na infokioskach pasażer może odczytać aktualny rozkład jazdy. Testy potrwają do końca sierpnia.

W ramach inwestycji między Warszawą a Radomiem zostaną  wybudowane trzy nowe radomskie przystanki kolejowe: Radom Stara Wola, Radom Brzustówka, Radom Gołębiów. Widać już zarys peronu przystanku Radom Stara Wola – wykonawca ustawił kilkadziesiąt ścianek tylu „L” i przygotowuje teren pod nowe tory.

Od Warki do Radomia budowany jest nowy drugi tor. Nowe szyny i podkłady ułożone zostały na 22 kilometrowym odcinku. Gotowy jest już nowy most kolejowy nad Pilicą. Obecnie trwają prace, związane z układaniem nawierzchni torowej na moście. Między Czachówkiem a Warką kontynuowana jest modernizacja drugiego toru. Tor położono już na odcinku ponad 18 km. Na przystankach i stacjach budowane są nowe perony.

Przywrócenie jednotorowego ruchu na odcinku Warka – Radom planowane jest w grudniu 2020 roku. Zakończenie wszystkich prac na tym odcinku planowane jest w II połowie 2021 roku. Zakończenie wszystkich prac pomiędzy Czachówkiem i Warką przewidywane jest w IV kwartale 2020 roku.

 

Źródło:PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}