Zezwolenie na pracę w związku z pełnieniem określonej funkcji
Zezwolenie na pracę w związku z pełnieniem określonej funkcji wydaje się dla członka zarządu osoby prawnej wpisanej do rejestru przedsiębiorców KRS lub członka zarządu spółki kapitałowej w organizacji; osoby prowadzącej sprawy spółki komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub reprezentującej taką spółkę lub prokurenta.
1. Jakie dokumenty należy złożyć?
- oświadczenie podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi dotyczące okoliczności, o których mowa w art. 13 ust. 1 pkt 1 lit. c – g ustawy zgodne ze stanem faktycznym w dniu złożenia wniosku i podpisane nie wcześniej niż 30 dni przed złożeniem wniosku wyłącznie przez pracodawcę (nie pełnomocnika pracodawcy) zgodnie ze sposobem reprezentacji podmiotu (oświadczenie stanowi integralny załącznik do wniosku wydanie zezwolenia na pracę w systemie praca.gov.pl);
- oryginał pełnomocnictwa/upoważnienia (w przypadku gdy pracodawca nie składa wniosku osobiście) podpisanego elektronicznie (podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufamy) zgodnie ze sposobem reprezentacji podmiotu;
- cyfrowe odwzorowanie wszystkich wypełnionych stron z ważnego dokumentu podróży cudzoziemca, którego dotyczy wniosek;
- dowód wniesienia opłaty, o której mowa w art. 10 ust. 1 ustawy, określający cudzoziemca, którego dotyczy wniosek;
- cyfrowe odwzorowanie zeznania o wysokości osiągniętego dochodu lub poniesionej straty przez podmiot powierzający pracę cudzoziemcowi, będący podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych w roku podatkowym poprzedza-jącym złożenie wniosku
- dokumenty potwierdzające stan zatrudnienia za okres roku poprzedzającego złożenie wniosku;
- dokumenty potwierdzające okoliczności, o których mowa w art. 36 ust. 3 ustawy, jeżeli przesłanką wydania zezwolenia jest wykazanie tych okoliczności.
UWAGA! Dokumenty sporządzone w języku obcym, z wyjątkiem dokumentów podróży, służące za dowód w postępowaniu o wydanie zezwolenia na pracę, zezwolenia na pracę sezonową lub w sprawie wpisu oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi do ewidencji oświadczeń, składa się wraz z ich tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego wpisanego na listę tłumaczy przysięgłych prowadzoną przez Ministra Sprawiedliwości.
2. Na jaki okres wydawane jest zezwolenie?
Zgodnie z art. 15 ustawy zezwolenie na pracę wydaje się na czas określony nie dłuższy niż 3 lata. Natomiast zezwolenie na pracę w związku z pełnieniem określonej funkcji wydaje się na czas określony, nie dłuższy niż 1 rok, jeżeli polski podmiot powierzający pracę cudzoziemcowi prowadzi działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez okres krótszy niż 1 rok lub nie spełnia warunków, o których mowa w art. 36 ust. 2 ustawy.
3. W jaki sposób złożyć wniosek o wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemca?
Zezwolenie na pracę w związku z pełnieniem określonej funkcji wydaje wojewoda właściwy ze względu na siedzibę polskiego podmiotu powierzającego pracę cudzoziemcowi;
Wniosek o wydanie zezwoleń na pracę oraz dokumenty dotyczące wniosku należy złożyć wyłącznie za pośrednictwem systemu praca.gov.pl
Wniesienie podania w inny sposób (np. pocztą, PURDE, kancelarię) będzie skutkowało pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.
Materiały
wzór_upowaznienia_do_wniosków_składanych od 01_06_2025 r.wzór_upowaznienia_do_wniosków_składanych_od_01_06_2025_r.doc 0.03MB