W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Artykuł archiwalny

Nabór wniosków na zadania miejskie na 2022 rok

Na podstawie art. 36f ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg (Dz. U. z 2022 r. poz. 505, 655), Minister Infrastruktury ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie zadań miejskich ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Przedmiotem dofinansowania są inwestycje polegające na  budowie, przebudowie lub remoncie dróg wojewódzkich, dróg powiatowych lub dróg gminnych, zarządzanych przez prezydenta miasta na prawach powiatu będącego siedzibą wojewody lub sejmiku województwa.

  1. Miejsce i termin składania wniosków

Wniosek wraz z niezbędnymi załącznikami należy złożyć w terminie 30 dni od dnia udostępnienia informacji o naborze w biuletynie informacji publicznej Ministerstwa Infrastruktury, tj. do dnia 22 sierpnia 2022 r., w formie:

  • elektronicznej na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Ministerstwa Infrastruktury – adres: /MIIB/SkrytkaESP
  • papierowej na adres:

Ministerstwo Infrastruktury

Departament Dróg Publicznych

ul. Chałubińskiego 4/6

00-928 Warszawa

W przypadku wysyłki za pośrednictwem Poczty Polskiej liczy się data stempla pocztowego.

Wnioski złożone po terminie zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.

  1. Wymogi formalne, które powinien spełniać wniosek o dofinansowanie

Wniosek o dofinansowanie może złożyć wyłącznie ustawowy zarządca drogi tj. prezydent miasta.

Nie dopuszcza się zadań realizowanych w formule „projektuj i buduj”.

Wniosek należy złożyć wyłącznie na wzorze określonym przez Ministra Infrastruktury, który stanowi załącznik do ogłoszenia o naborze.

Dane przedstawione we wniosku muszą odzwierciedlać stan faktyczny. Podawane parametry techniczne muszą być zgodne z obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi, w tym w szczególności określonymi w:

  • rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U z 2016 r. poz. 124 z późn. zm.);
  • rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 63, poz. 735, z póżn. zm.).

Jednocześnie należy mieć na uwadze fakt, że z dniem 21 września 2022 r. wejdzie w życie nowe rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych. Tym samym inwestycje planowane po wejściu w życie tego rozporządzenia (tj. po 21 września br.), muszą być projektowane zgodnie z nowymi przepisami.

W przypadku projektowania przejść dla pieszych i ich oświetlenia należy obowiązkowo wykorzystać wytyczne rekomendowane przez ministra właściwego do spraw transportu (dotyczy wyłącznie zadań, w przypadku których wnioskodawca nie posiada jeszcze gotowej dokumentacji projektowej):

  • WR-D-41-3 - Wytyczne projektowania infrastruktury dla pieszych. Część 3: Projektowanie przejść dla pieszych
  • WR-D-41-4 - Wytyczne projektowania infrastruktury dla pieszych. Część 4: Projektowanie oświetlenia przejść dla pieszych.

Wytyczne dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/wr-d

Uwaga! Jeśli wnioskodawca posiada dokumentację projektową lub decyzję ZRID/pozwolenie na budowę, a na etapie przygotowania inwestycji nie korzystał z zapisów wytycznych WR-D-41-3 i WR‑D‑41-4, ewentualne przyznanie dofinansowania będzie możliwe pod warunkiem złożenia oświadczenia o późniejszym dostosowaniu projektu do zapisów tych wytycznych.

Do wniosku należy załączyć odpowiednie załączniki. Załączniki te są wymienione w części 10 wniosku o dofinansowanie. Załączniki stanowią integralną część wniosku.

W przypadku składania wniosku w formie papierowej, należy również dołączyć nośnik elektroniczny (pendrive, płytę CD) zawierający dokumentację o formacie większym niż A3.

Sposób wypełniania wniosku opisano w instrukcji wypełniania wniosku, będącej załącznikiem do ogłoszenia o naborze. Wypełnianie wniosków w sposób niezgodny z instrukcją może skutkować odrzuceniem wniosku z przyczyn formalnych.

Uwaga!

W przypadku, gdy wniosek o dofinansowanie nie spełnia wymogów formalnych, nie został sporządzony zgodnie ze wzorem lub zawiera oczywiste omyłki, minister właściwy do spraw transportu wzywa wnioskodawcę do jego uzupełnienia lub poprawienia w nim oczywistych omyłek, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wnioskodawca, uzupełniając lub poprawiając wniosek o dofinansowanie, o którym mowa w ust. 1, zgodnie z ust. 5, nie może załączyć dokumentów datowanych na dzień po złożeniu wniosku.

  1. Sposób ustalania liczby wypadków i kolizji drogowych

Dane dotyczące wypadków i kolizji drogowych należy pozyskać z policji. Dane powinny dotyczyć ostatnich 3 lat poprzedzających rok złożenia wniosku, czyli powinny obejmować lata 2019, 2020 i 2021.

We wniosku o dofinansowanie należy podać:

  • liczbę kolizji,
  • liczbę wypadków, w tym liczbę wypadków, w których ciężko rannymi lub ofiarami śmiertelnymi byli niechronieni uczestnicy ruchu.

Do wniosku o dofinansowanie należy załączyć pisemną informację policji, będącą źródłem danych.

  1. Wysokość środków przeznaczonych na dofinansowanie zadań miejskich

Minister Infrastruktury na dofinansowanie zadań miejskich przeznacza kwotę 540 mln zł.

Prezes Rady Ministrów dodatkowo może rozdysponować 5% rezerwę. 

  1. Limit wniosków przypadających na 1 miasto

Minister Infrastruktury wskazuje, że w ramach naboru wniosków o dofinansowanie zadań miejskich, w ramach jednego miasta można złożyć jeden wniosek o dofinansowanie. Ponadto, dopuszcza się możliwość ujęcia we wniosku więcej niż jednego odcinka drogi.

  1. Informacja dotycząca zabezpieczenia wkładu własnego

Składając wniosek, wnioskodawca oświadcza, że potwierdzenie zabezpieczenia wkładu własnego w budżecie miasta i wieloletniej prognozie finansowej zostanie przedstawione najpóźniej 7 dni roboczych przed dniem podpisania umowy o dofinansowanie. Posiadanie zabezpieczonego wkładu własnego nie jest zatem wymagane w dniu składania wniosku o dofinansowanie.

Załączniki:

  1. Wzór wniosku o dofinansowanie
  2. Instrukcja wypełniania wniosku

Materiały

Wzór wniosku o dofinansowanie
załącznik​_1​_-​_Wniosek​_o​_dofinansowanie​_-​_zadanie​_miejskie.xlsx 0.13MB
Instrukcja wypełniania wniosku
zał​_2​_-​_Instrukcja​_wypełniania​_-​_zadanie​_miejskie.docx 0.02MB
Szczegółowe informacje dotyczące naboru na zadania miejskie
szczegółowe​_informacje​_dotyczące​_naboru​_na​_zadania​_miejskie.pdf 0.52MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
21.07.2022 13:41 Adam Bielecki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Mateusz Hibner-Pałyska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Artykuł archiwalny 4.0 07.02.2023 12:55 Adam Bielecki
Nabór wniosków na zadania miejskie na 2022 rok 3.0 28.07.2022 10:03 Adam Bielecki
Nabór wniosków na zadania miejskie na 2022 rok 2.0 22.07.2022 14:34 Adam Bielecki
Nabór wniosków na zadania miejskie na 2022 rok 1.0 21.07.2022 13:41 Adam Bielecki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}